Verrie Startet 2.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2004 Hei, prøvde i emnebase finne noe om dette, uten hell. Skal i vinter lage ny mast til doghouse i tre, med plass til vimpler, lanterner etc. Skulle gjerne hatt innspill på tykkelse, høyde, utstikk på sidene (lengde og tykkelse), valg av "liner" fra sokkel via utstikk på sider til topp. Antar jeg vil lage denne i teak, andre gode forslag ?? Noen som har bilder ?? På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 2.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2004 ......Noen som har bilder ??.....Tror at det som er viktigst, er å finne en fasong og størrelse som står i stil til resten av båten. Du har jo en vakker trebåt med fine linjer. Da er det særs viktig at du lager noe med harmoniske linjer på masta også. Finne en vinkel / helling på masta, som finnes på båten fra før - f.eks. hellingen på overbygget. Har bare 2 eksempler på master. Begge stod i stil til "skipet" sitt - og begge er vidt forskjellige....den øverste var av solid eik, den nederste av mahogni. Lykke til, Perlen! En flott mast kan "pynte" på båten, en dårlig tilpasset og laget mast kan "skjemme ut" hele inntrykket. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Poseidon Svart 2.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2004 Men når du monterer lanternene på masten er det viktig å passe på at de lyser vannrett - alt for mange småbåter har topplanternen vinklet mot fly i lav høyde Pass også på skjermingen, slik at ikke topplanternen kaster for meget lys ned mot dekk, som i sin tid kan gi reflekser og ødelegge for nattsynet. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Verrie Svart 3.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2004 Walter_s og Poseidon : takk skal dere ha!! Andre som har forslag å komme med ??? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2004 Jeg har også etterlyst dette! Noe som mangler av båtblader er nettopp emner om slike ting. Savner et slags "gjør det selv" magasin for båt! For min del så fant jeg ut til slutt at jeg må ha mesan mast for og få plass til alle vimplene Men er fremdeles på jakt etter ideer til mast til hyttetaket Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 11.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 Henter denne opp igjen, og sender samtidig takk til bidragsyterene som har gjort det slik at dette ble resultatet. Fant et passende stort emne i mahogny og grovskjærte før pussing (mange timer pussing!!!) På bakside er der frest inn spor til ledningene slik at ingenting blir liggende å slenge.... Nu må snart bestillingene på vimpler sendes, for nå har jeg plass til dem :yesnod: Huffameg, dette var selvskryt (men du verden så deilig å ha denne ferdig allerede nå så lenge før båtsesongen igjen da gitt......) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 11.November.2004 Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 ........ deilig å ha denne ferdig allerede nå så lenge før båtsesongen igjen da gitt...... Bare en ting å si.... meget flott.... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
JanS/EIR Svart 11.November.2004 Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 Vakkert handarbeid, Perlen! Blir spennende å se den på plass på skipet! Legg inn bilde! mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Walter_S Svart 11.November.2004 Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 ....Nu må snart bestillingene på vimpler sendesResultatet ble flott, Perlen! Håper ikke at du er for sent ut når det gjelder vimpelen. Mener å ha hørt at Ingar er utsolgt.....? Kan det stemme? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Skipper Worse Svart 11.November.2004 Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 Jeg har også etterlyst dette! Noe som mangler av båtblader er nettopp emner om slike ting. Savner et slags "gjør det selv" magasin for båt! Det finnes. Practical Boat Owner. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
bliss X Svart 12.November.2004 Link til dette innlegget Svart 12.November.2004 Flott lanternemast, Perlen - og klargjort for baatplassen vimplel fra første dag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.