Jump to content

Skampris på reparasjon...... rute bytte NW355

Luco

Recommended Posts

Svensk "kvalitet" koster, selv om det neppe er verdt prisen etter mitt syn...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Svensk "kvalitet" koster
Det der har ingenting med kvalitet å gjøre, det er ren svindel som de håper på at forsikringsselskapet betaler ut uten å sjekke opp alternativer. Heldigvis betalte de ikke ukritisk denne gangen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

De røyker nok sokka sine.

Jeg har en meget sterk følelse av at søta bror har to prislister, en for svensker og resten av EU, og en for rike nordmenn. I høst henvendte jeg meg til portalkranen i Grebbestad for å bli løftet klar av vannet for å skrape rur av propellen. Hele operasjonen skulle bestå i at jeg bakket inn til krana, to stropper under skroget og opp slik at jeg skulle kunne komme til propellen. Hele jobben burde være unnagjort på en time med båten hengende i krana. For dette skulle mannen ha SEK 4500. For meg, som er vant til stive priser innen offshorenæringen, kom forlangende som et sjokk. Og jeg kan ikke tenke meg at de lokale svensker i Grebbestad betaler 300 kroner tonnet (som er taksten) for å få hevet båten ut av vannet. Jeg ringte en proff dykker som kom fossende, hoppet i havet, renset og inspiserte, SEK 900 rett i hånden. Det samme forholdet som Grebbestad, ser ut til å være tilfellet ved Marieholm i Strömstad. Her ser det også prisene ut til å ha tatt helt av, og passert norske priser.

Ja, jeg så det, men hvis man regner én dag til 8 timer så brukte de altså nesten 3 hele dager på å fjerne den provisoriske ruten...

Skulle gjerne sett bilder av dette....

Minner om regningen dykkerklubben fikk på utvendig vask av motor før den skulle overhales, mener den var på 18 timer...

Ikke kan jeg begripe hvordan vanlige lønnsmottager kan ha båt hvis de er avhengige av verkstedene når ting må fikses... :rolleyes:

Jeg skiftet 5 store ruter i båten min i våres. Det tok nok sikkert 30 timer pr. rute. Hovedarbeidet bestod i å skjære løs de gamle rutene som var bakt inn i Sika. Men det gikk også med mye tid til demontering av innvendige teaklister rundt vinduene, maskering og fuging. Dette var ruter med dobbelt isolerglass.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Skulle så absolutt visst hvor lang tid det egentlig tar å få ut og inn et vindu i min båt. Uansett så synes jeg at både demontering av provisorier og montering av nytt vindu her tar en utrolig tid. Men med norske håndtverkere er det jo ingen hemmelighet at når først oppdraget er i havn så tar vi den tid vi trenger og litt til, enten det gjelder båt eller hus.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...