Olemannen Startet 8.November.2010 Link til dette innlegget Startet 8.November.2010 (redigert) Hei, Har nettopp anskaffet en ISY 370 jolle til sønnen og da båten er grå vil vi gjøre den mer synlig på en eller annen måte. Finnes tape eller refleks-bånd som kan festes på skroget? Dette er en "mykplast" og ikke glassfiber båt. Eller bør jeg male med oransje/fosfor maling? Andre tips? Takker :-) Redigert 8.November.2010 av Olemannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.November.2010 Link til dette innlegget Svart 8.November.2010 Hva med å få tak i fluoriserende refleksfilm ala bilreklame og feste det på den lodrette "fenderlisten". Da kan det fjernes rimelig greit om noen år hvis behovet er der. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mulligan Svart 8.November.2010 Link til dette innlegget Svart 8.November.2010 En skipshandler vil ha sånn reflekterende tape som man bruker på livbåter. Jeg har et 25 cm felt på alle sider i toppen av masta. Gjør meg meget synlig. Jeg kviet meg litt for å legge inn denne i frykt for lanterne/kon politiet. Feil signaler osv osv. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.November.2010 Link til dette innlegget Svart 8.November.2010 I en jolle vil jeg anta at bekledningen til de ombord er det som synes først. Jeg ville konsentrert meg en del om det. Teip el med refleks kan kanskje også hjelpe når båten ligger rolig. Når båten er i fart er det ofte kjølvannet som er mest synlig sammen med klærne til de som er ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 8.November.2010 Link til dette innlegget Svart 8.November.2010 De nye registeringsmerkene til Småbåtregisteret er i god reflekskvalitet. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Olemannen Svart 8.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2010 Takk for gode svar. Har funnet en tape, enten reflekterende eller fluoriserende, tror den sist øker synlighet mest på dagtid, eller? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.