Jump to content

Forslag til bedre feste av vannrør til impellerpumpe/Volvo motor

Verrie

Recommended Posts

Jeg holder på i annen båt om dagene, hvor impellerpumpe ser slik ut :

vannpumpe_bonanza.jpg

Jeg liker ikke denne løsningen hvor du kun trer inn et rør, med utenpåliggende slange og fester dette med slangeklemmer.

Som dere ser, er rørstussen ned fra impellerhus såpass liten, at muligheten for 2 slangeklemmer forsvarlig festet er liten.

Noen som har forslag til løsning, uten og måtte bytte hele pumpehuset?

Verrie, denne pumpa mangler vitale deler.

Rørstussene som du trer inn i pumpa har en vulst. Du trykker røret inn til vulsten ligger an mot pumpa. Deretter skrur du fast to låseblekk som har en gaffel som griper på utsiden av vulsten. Dette låseblekket festes i to av skruene til lokket til pumpa.

Takk så langt.

Det ante meg at her måtte det mangle deler, ellers er jo dette pumpehuset under enhver kritikk.

Slik låseblekk, jeg googlet ordet men fant ikke noe i farta som passer. Har du en link til dette produktet? /alternativt hvor jeg kan få kjøpt dette?

Hvis du ser inni pumpa, finner du rørgjenger for innskruvning av en slangenippel.der skrur du inn en slangesokkel. Vanskelig å se av bilde, men muligens 3/4 eller toms rørgjenger. Så kjøper du en som passer din slange og setter på med englehår, gjengetape, eller (mild) loctite. :smiley: Ikke glem doble klemmer på slangen:)

Redigert av knuthp (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...