Verrie Startet 9.November.2010 Del på Facebook Startet 9.November.2010 Jeg holder på i annen båt om dagene, hvor impellerpumpe ser slik ut : Jeg liker ikke denne løsningen hvor du kun trer inn et rør, med utenpåliggende slange og fester dette med slangeklemmer. Som dere ser, er rørstussen ned fra impellerhus såpass liten, at muligheten for 2 slangeklemmer forsvarlig festet er liten. Noen som har forslag til løsning, uten og måtte bytte hele pumpehuset? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Antar at dette pumpehuset er av messing og da er det relativt enkelt å sølvlodde på en ekstra stuss. Enig med deg i at denne stussen er i snaueste laget. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Verrie, denne pumpa mangler vitale deler. Rørstussene som du trer inn i pumpa har en vulst. Du trykker røret inn til vulsten ligger an mot pumpa. Deretter skrur du fast to låseblekk som har en gaffel som griper på utsiden av vulsten. Dette låseblekket festes i to av skruene til lokket til pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 Takk så langt. Det ante meg at her måtte det mangle deler, ellers er jo dette pumpehuset under enhver kritikk. Slik låseblekk, jeg googlet ordet men fant ikke noe i farta som passer. Har du en link til dette produktet? /alternativt hvor jeg kan få kjøpt dette? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Det er en Volvo, er det ikke? Fåes som Volvo reservedel. Sitér dette innlegget Link to post
knuthp Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 (redigert) Hvis du ser inni pumpa, finner du rørgjenger for innskruvning av en slangenippel.der skrur du inn en slangesokkel. Vanskelig å se av bilde, men muligens 3/4 eller toms rørgjenger. Så kjøper du en som passer din slange og setter på med englehår, gjengetape, eller (mild) loctite. Ikke glem doble klemmer på slangen:) Redigert 9.November.2010 av knuthp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 Hadde der vært gjenger, hadde det ikke vært noe problem, men det er der dessverre ikke..... Utrolig nok. Og som tidligere skrevet, godset på rør er for lite til doble klemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Du kan jo gjenge opp stussen innvendig eller sølvlodde slik at du kan montere slangen på denne http://maritim.no/product.aspx?id=12575&groupkey=005003032 fåes i mange dimensjoner. Da får du god plass til 2 slangeklemmer. Sitér dette innlegget Link to post
SRC31 Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Slik skal det være orginalt: Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Hvilken motor er det snakk om? Typebetegnelse RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
ebonita Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 (redigert) Någonting säger mig att det är bäst att hålla sig till den lösning som motortillverkaren tänkt sig och som Mulligan med flera beskriver. Hemmasnickeri på motorer är väl alltid en andrahandslösning...? Redigert 9.November.2010 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Den løsningen har fungert for vår motor (TAMD40A) i 28 år uten glipp eller søl :-) Hadde det fra hverandre i vår, og ble helt tett ved montering, riktignok med nye o-ringer (¤ firkantete) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 9.November.2010 Del på Facebook Svart 9.November.2010 Hadde det samme på min TAMD 40B uten noen form for lekasje Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Verrie Svart 9.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2010 Takk for svar alle, bestiller deler til denne i morgen slik at den igjen blir slik den var originalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.