jan_j Startet 3.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2004 Jeg har nettopp anskaffet meg båt ,nå må den renskes for alt bunnstoff . Er det noen gode råd for en nybegynner. Jeg har tenkt å prime 2 strøk og bruke nonstop selvpolerende bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 3.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2004 Se i gamle tråder her på forum. Anbefaler og bruke skrape (sandik) Bacho har en ypperlig skrape. Jeg gjorde jobben i våres og det ble prøvd alt mulig av hjelpemidler til og med vibrerende skrape og høytrykkspyler med 150 bar kokende vann. Skrapen var det eneste som duget. Anbefaler først,på en båt opp i årene; og kjøre på med 1-2 lag med antipest.Så 2 lag med primer og til slutt 2 lag nonstop bunnstoff. Jeg har selv tatt opp båten nå og trenger bare male et strøk til våren. Lykke til. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Erik Svart 3.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2004 Du skriver at den MÅ renskes for alt bunnstoff. Hvorfor det Er det pest allerede Jeg har hatt båt noen år, men aldri tatt meg den jobben å fjerne alt gammelt. Legger nytt rett på det gamle. Er det bare flekker, legger jeg på litt 1 komp primer på de små flekkene. Har ikke hatt pest sålangt. Har jeg bare hatt flaks, og bør ta meg bryderiet, eller.... PS : Har ikke hatt Nidelv 24 så lenge da, den ble kjøpt i sommer. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
jan_j Svart 3.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2004 Jeg tenkte det ville være greit å få en oversikt over så store deler av båten som mulig siden den er så gammel,men det er ingen tegn på pest eller lapping. Sitér dette innlegget Link to post
yevensen Svart 3.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2004 Hvis du tenker mest på groing holder det i massevis å skrape det som er løst og så ta et strøk Nonstop til våren. Det har jeg gjort i mange år og har aldri tegn til groing. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 3.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2004 Hvis båten er så gammel, og ikke har tegn på pest eller andre skader, er det vel grunn til å anta att alt er vel (altså at grunnlaget er godt)? Min båt er av samme type som din, og 2 år eldre, og om ikke jeg finner grunn til bekymring ved neste opptak (blemmer ol.), kommer jeg til å fortsette som før, med å legge nytt strøk på det gamle, med mindre noen har vektige argumenter for å gjøre en slik jobb. (ja for litt jobb er det da utvilsomt). Er det slik at mann uansett tilstand bør gjøre dette med jevne mellomrom, eller Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.