Jump to content

nidelv 24 82 mod.


jan_j

Recommended Posts

Se i gamle tråder her på forum. Anbefaler og bruke skrape (sandik) Bacho har en ypperlig skrape. Jeg gjorde jobben i våres og det ble prøvd alt mulig av hjelpemidler til og med vibrerende skrape og høytrykkspyler med 150 bar kokende vann. Skrapen var det eneste som duget. Anbefaler først,på en båt opp i årene; og kjøre på med 1-2 lag med antipest.Så 2 lag med primer og til slutt 2 lag nonstop bunnstoff. Jeg har selv tatt opp båten nå og trenger bare male et strøk til våren.

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Du skriver at den MÅ renskes for alt bunnstoff.

 

Hvorfor det  :yesnod:

 

Er det pest allerede :eek:

 

Jeg har hatt båt noen år, men aldri tatt meg den jobben å fjerne alt gammelt.

 

Legger nytt rett på det gamle. Er det bare flekker, legger jeg på litt 1 komp primer på de små flekkene. Har ikke hatt pest sålangt.  

 

Har jeg bare hatt flaks, og bør ta meg bryderiet, eller.... :blush:

 

PS : Har ikke hatt Nidelv 24 så lenge da, den ble kjøpt i sommer.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Hvis båten er så gammel, og ikke har tegn på pest eller andre skader, er det vel grunn til å anta att alt er vel (altså at grunnlaget er godt)?

 

Min båt er av samme type som din, og 2 år eldre, og om ikke jeg finner grunn til bekymring ved neste opptak (blemmer ol.), kommer jeg til å fortsette som før, med å legge nytt strøk på det gamle, med mindre noen har vektige argumenter for å gjøre en slik jobb. (ja for litt jobb er det da utvilsomt).

 

Er det slik at mann uansett tilstand bør gjøre dette med jevne mellomrom, eller  :wink:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...