PiperBill Startet 3.Oktober.2004 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2004 Spørsmål om Ask (planker) Hei. For mange år siden var det en møbelsnekkerverksted tilknyttet min eiendom. Jeg driver å rydder i loftet over garasjen og da har jeg funnet mange planker av typen ask. Det ser ut som det er 3 - 4 tom tykkelse og 6 - 8 tom bredde, i forskjellige lengder. Veldig tort og fin treverk som har stått lagret i 40+ år. Er det noe verdi i denne typen trematerialer til båtbygging? Hvor kan jeg henvende meg for å få solgt det? Cheers PiperBill Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
JanS/EIR Svart 3.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2004 Disse materialene må du ta godt vare på PiperBill! De må da være ypperlige til mange formål i båt! Undres om du bor langt unna? Noen slike planker skulle jeg gjerne lagt hånd på. mvh Jan S Buvika v. Trondheim Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Hulda Svart 3.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2004 Hulda har skrevet noe om aske her tidligere. Det er et ok materiale. Ble tidligere brukt mye der man trengte stor styrke og ikke for stivt treverk, alt fra skafter på raker etc. til skjeker på hestekjøretøyer. En hel del av de dørtersklene man finner, og som skal være i eik, er egentlig i ask. Ask råtner fortere enn eik, mye fortere. Det er et meget fint materiale. Vurderer å bruke ask eller eik til innredningen av Hulda. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.