Ask Startet 13.November.2010 Del på Facebook Startet 13.November.2010 Hei Eg har nett kjøpt ein CO-alarm frå C. O. Den blei pakka ut i går. Den har eit lys som blinkar omlag som ein fotoblitz. Kvifor forstår eg ikkje. Kanskje fordi ein ikkje skal sova i same rom som alarmen er? Ifølge monteringrettleiinga så skal den monterast minst 1,5 meter frå golvet. Eg har alltid levd i den trua at CO er tyngre enn luft og at alarmen difor bør monterast lågt. I alle høve på nivå med ansiktet når ein søv. Ifølge bruksrettleiinga så skal heller ikkje CO-alarmen brukast i båt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 13.November.2010 Del på Facebook Svart 13.November.2010 Heisann! Har akkurat den samme CO alarmen vi også. Den er montert iht bruksanvisning inne i sovecabinen. Kan være irriterende denne blinkinga, men du kan jo sette en liten tape-bit foran. Kjenner ikke til eksakt tyngde på Karbon Mono Oksyd (CO), men Karbon Di Oksyd (CO2) er tyngre enn luft. Har også lest de forskjellige begrensningene på denne alarmen. Ikke bruk i båt er vel i pga at cellen ikke fungerer 100% når det blir for kaldt. (Burde egentlig ha tatt den med hjem på vinterstid når båten ikke er i bruk!) Videre er det en begrenset levetid på sensorcellen. Var det 3 år tro?? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Brigg Svart 13.November.2010 Del på Facebook Svart 13.November.2010 Vi har denne alarmen, innkjøpt i vår. I henhold til instruksjonen har den en levetid på seks år. Vi tar alarmen med hjem og oppbevarer denne frostfritt utenfor overnattingsesongen. Denne skrekkelige blinkingen løses greit med et stykke svart elektrikkertape forran 'blitsen'. CO skal slik jeg oppfatter det ha omlag samme egenvekt som luft. Jeg stusset også på at de anbefalte såpass høy montering. Vi har så langt ikke hatt alarm på vår co-varsler. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Ask Svart 13.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2010 Hei Me har no fem lag med malartape over dioden... Ask Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Tåler den ikke frost ? eller er det andre årsaker at du tar den hjem om vinteren ? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Dersom spørsmålet var til meg: Litt på husken dette, men jeg mener at det i bruksansvisningen ble advart mot bruk i minudsgrader. Om dette skyldes at den tar skade av frosten eller om f.eks nøyaktigheten blir dårligere vet jeg ikke. I og med at vi sjelden overnatter ombord om senhøsten og vinteren fant vi at det var like greit å ta den med hjem. Den er festet med et hurtigfeste slik at det tar bare sekunder å montere den igjen før neste overnatting. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.