Brodern Startet 13.November.2010 Link til dette innlegget Startet 13.November.2010 Fjell er fjell. Ikke så mye å gjøre med det. Bortsett fra å sprenge da, og det går ikke siden jeg dro opp båten på tomta til naboen :) (fikk lov) Er enda brattere her, og her er det sprengt ut til snekka fra før. Men funker fint dette Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
SeaRaymond Svart 13.November.2010 Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Hmmm... håper du tar høyde for springflo og evt stormsjø som kan nå tak i den. Tror jeg ville prøvd å få den enda litt lengre opp, ser jo også ut til å "flate" litt mer ut, som vil være til en fordel. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 13.November.2010 Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Hvis du har dreneringsplugg bak og tatt ut denne så vil båten i hvertfall ikke fylle seg med vann Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
puddingen Svart 13.November.2010 Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Har du `hengt`opp båten din Brodern...? Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 13.November.2010 Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Hmmm... håper du tar høyde for springflo og evt stormsjø som kan nå tak i den. Ser ut som ferskvann... Men tror det kan bli tungt om den fylles med snø. Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Brodern Svart 13.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 (redigert) Det er ferskvann ja :) Og den skal jo dekkes til selvfølgelig. Blir det snø og is oppi den blir den jo kjempetung. Skal avlaste øyet foran med tau rundt båten og opp i treet som vinsjen sitter i :) Tenkte på å borre et hull baki og sette inn messingplugg til sommeren, slik som jeg har på Nordkappen min. Veldig greit når båten er på land. Men her blir den ikke stjelt i vinter heller :) Snekka står 10 meter til venstre for Flipperen. Men den står litt mer vannrett Redigert 13.November.2010 av Brodern (see edit history) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
roesok Svart 13.November.2010 Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Sjøsettingen til våren blir nok enkel... Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Brodern Svart 13.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Har du `hengt`opp båten din Brodern...? Jupp. Har en lei uvane å gjøre ting litt annerledes enn alle andre Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Brodern Svart 13.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Sjøsettingen til våren blir nok enkel... Vil vel anta at det går mer eller mindre av seg selv ja Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Kodvaag Svart 13.November.2010 Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Dette bildet er tatt det året det var så bratt, ikke sant? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Brodern Svart 13.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Jah Da har jeg bevis på at 2010 var det året det var så bratt, juhuuu Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
SeaRaymond Svart 13.November.2010 Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Husk å legge ut video av hendelsen når øksen glir gjennom tauet til våren Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 13.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Legger bare en sur sokk på tauet, og løper som ville hælvete... Neida. Henger godt den. Er jo bånd på vinsjen, ikke tau :) Men vinsjen er bundet til Furua med 12mm tau :) Skal strekke et tau rundt båten i morra og stramme opp bak Furua, og borrer et hull bak (setter i messingplugg til våren) Tror og håper det går bra :) Hvis ikke har jeg lært litt mer.... Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
SeaRaymond Svart 13.November.2010 Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Husk på at det i akterspeilet som regel er en kjerne av kryssfiner (som altfor ofte har trukket vann en eller annen plass og råttner bort på eldre båter) Ville vært skeptisk til å "bare" borre ett hull nå, vann vil da få trekke inn i denne kryssfineren, råttner neppe til våren, men er potensiell fare for frostsprengning, selv om den nok er liten. Videre vil det kunne ta lang tid for denne kryssfineren å få tørket ut igjen. Det jeg vil si med dette er at du bør få montert en "bunnplugg" med det samme, av en type som tetter rundt hullet også fra innsiden, slik at vann ikke trenger inn i kjernen av akterspeilet. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 13.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2010 Njo, det kan hende. Men tenkte på hvis jeg borrer et hull nå, og borrer et noe større til våren så går det bra. Må jo tilpasse hullet til den pluggen/gjennonføringa som skal inn der. Men er ikke uenig med deg i det du skriver :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Honduras Svart 14.November.2010 Link til dette innlegget Svart 14.November.2010 Vinkelen mot vannet blir vel nogenlunde samme som på denne sjøsettingen.... Husk på å filme det hele hvis du bruker "kapp trossa"-metoden... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Jens_P Svart 14.November.2010 Link til dette innlegget Svart 14.November.2010 Her er prosedyre for korrekt sjøsetting: http://www.nrk.no/ne...v/klipp/252385/ Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Gurba Svart 15.November.2010 Link til dette innlegget Svart 15.November.2010 Da har jeg bevis på at 2010 var det året det var så bratt, juhuuu Vi hadde et år det var noe fryktelig bratt her og , da fikk vi satt poteter på begge sider av jorda. Ellers så syns jeg dette var artig vinterlagring.... Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 15.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2010 Hadde egentlig ikke noe valg. Nå har jeg tre båter på hytta, en på p-plassen og en hos fatter. Så det måtte bare bli slik Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.