Jump to content

Litt bratt båtplass for vinteren, men det går :)

Brodern

Recommended Posts

Hmmm... håper du tar høyde for springflo og evt stormsjø som kan nå tak i den.

Ser ut som ferskvann...

Men tror det kan bli tungt om den fylles med snø.

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Det er ferskvann ja :) Og den skal jo dekkes til selvfølgelig. Blir det snø og is oppi den blir den jo kjempetung.

Skal avlaste øyet foran med tau rundt båten og opp i treet som vinsjen sitter i :) Tenkte på å borre et hull baki og sette inn messingplugg til sommeren, slik som jeg har på Nordkappen min. Veldig greit når båten er på land.

Men her blir den ikke stjelt i vinter heller :) Snekka står 10 meter til venstre for Flipperen. Men den står litt mer vannrett :thumbsup:

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Legger bare en sur sokk på tauet, og løper som ville hælvete...

Neida. Henger godt den. Er jo bånd på vinsjen, ikke tau :) Men vinsjen er bundet til Furua med 12mm tau :)

Skal strekke et tau rundt båten i morra og stramme opp bak Furua, og borrer et hull bak (setter i messingplugg til våren)

Tror og håper det går bra :)

Hvis ikke har jeg lært litt mer....

Føkk deg...

Husk på at det i akterspeilet som regel er en kjerne av kryssfiner (som altfor ofte har trukket vann en eller annen plass og råttner bort på eldre båter) Ville vært skeptisk til å "bare" borre ett hull nå, vann vil da få trekke inn i denne kryssfineren, råttner neppe til våren, men er potensiell fare for frostsprengning, selv om den nok er liten. Videre vil det kunne ta lang tid for denne kryssfineren å få tørket ut igjen. Det jeg vil si med dette er at du bør få montert en "bunnplugg" med det samme, av en type som tetter rundt hullet også fra innsiden, slik at vann ikke trenger inn i kjernen av akterspeilet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...