Prestjord Startet 14.November.2010 Del på Facebook Startet 14.November.2010 hei hei Jeg og min svigerfar driver og resturerer en gammel livbåt som er ombygd til en "snekke/turbåt" og i denne baljen står det altså en BMC 1500, har funnet ut att de kan kjøres på 3000 omdr, opp til 3500 omdr i en begrenset tidsperiode. Så da regner jeg med at mellom 2500-3000 omdr vill jeg finne masjfarten Men mitt problem er at det står en 16R10 proppel på båten nå, men når bruker båten med denne proppelen så virker det ikke som om motoren har motstand i det hele tatt, når toppturtal med gang derfor tror jeg ikke dette er orginalproppelen til denne båten. Hvordan kan jeg finne ut hvilken proppel jeg må ha til min båt? Takk for alle svar :D Jan Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 (redigert) Redigert 14.November.2010 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.November.2010 Del på Facebook Svart 14.November.2010 Vi har en tilsvarende kalkulator her (Slippkalkulator). Ikke fullt så avansert da den ikke kan kalkulere alle veier. Sitér dette innlegget Link to post
Prestjord Svart 14.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2010 hei hei i denne slippkalkulatoren hvilken slipp prosent vil jeg helst ha? høy prsent eller lav? skjønte ikke denne kalken helt hehe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.