loix Startet 15.November.2010 Del på Facebook Startet 15.November.2010 hei, jeg byttet nettopp simmeringene i vannpumpa på min md11c, dette måtte gjøres siden jeg hadde fått litt vann i olja, men tror du ikke at den fortsatt lekker litt da? jeg VET at jeg har satt de inn riktig, men fortsatt så lekker det litt vann ut dreneringshulla, tror dere det kan være litt slitasje på akselen som forårsaker dette? den ser helt fin ut men håper nesten på at noen har opplevd det samme så jeg får noen svar håper på mange gode innspill Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøtunga Svart 15.November.2010 Del på Facebook Svart 15.November.2010 Akselen og/eller foringen er nok slitt også. Rep.sett med aksel, foring og simringer fås hos VP-forhandler for ca 1500kr. Muligens noe billigere her. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post Share on other sites More sharing options...
loix Svart 15.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.November.2010 okei, har funnet rep kit til 799 eller noe sånt. men ville sjekke med noen andre som kanskje har mer peiling en meg på dette her først. liker og spare penger serru takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøtunga Svart 15.November.2010 Del på Facebook Svart 15.November.2010 Hvis du har pumpa avmontert kan du jo kjenne på akselen mens den sitter i foringen. Det skal ikke være noen radiell klaring å snakke om, dvs at akselen skal ikke kunne beveges opp/ned når den står i foringen i den posisjonen der den normalt er under drift. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 15.November.2010 Del på Facebook Svart 15.November.2010 Det bør være enkelt å se om akslingen er så slitt at det er et problem, kjenne det også. Skal ikke være mulig å sette fast neglen. Du er sikker på at den innerste ringen sitter riktig vei? Fjæra skal være mot impelleren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
loix Svart 16.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2010 hmmm... er ganske sikker på at den sitter riktig ja, jeg gjorde det på verksted,for han ene som jobber der gjør det gratis Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 16.November.2010 Del på Facebook Svart 16.November.2010 Vær obs. på at der finnes både glidelagret pumpe (med foring) og kulelagret pumpe som selvfølgelig har forskjellige deler. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 16.November.2010 Del på Facebook Svart 16.November.2010 ganske sikker er ikke nok i denne sammenheng... Da ville jeg demontert og sjekket før du bestiller et dyrt repsett. Du bør kunne se om de sitter rett når du har dratt ut akslingen. Om det skulle vise seg å være grader på akslingen kan de sannsynligvis slipes ned. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
loix Svart 16.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2010 takker for svar, jeg får ta av vannpumpa og sjekke igjen men nå sliter jeg med og få olje trykk? skjønner ikke hva som skjer, byttet olje her om dagen, startet den og alt virket fint. men i dag når jeg startet den så var den treg til og få opp trykket, (har bare lampe)bruker 10 30 olje. kan det være filteret som er litt tett eller noe? byttet ikke filter. tok av topp dekselene for og se om det kom olje ut av de små hulla på ventil akselen eller hva den heter, men der kommer det ingen ting, skal det komme olje ut de hullene? nå slukker ikke lampen i det hele tatt :headbang: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TMe Svart 16.November.2010 Del på Facebook Svart 16.November.2010 Har ikke MD11 en oljesil som skal renses mon tro. Ellers får du sjekke oljetrykket med et godt gammeldags manometer som ansluttes der oljetrykksgiveren er montert. Der er oljerør opp til vippestellet på toppen. Oljen skal flomme her om du løsner litt på banjoen under gange. Shopmanual for motoren finner du på nettet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
loix Svart 16.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2010 jeg har løsnet banjoen på begge vippermene, det kom ikke olje ut av noen av de jeg får bare lete i gamle tråder og se om noen har hatt samme problemet. takker for svar Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Erling P Svart 16.November.2010 Del på Facebook Svart 16.November.2010 Ja,det er en sil som sitter sammen med peilepinnen. Skru ut hele "stykke",silen sitter i enden sikret med en splint. Vask den helt rein og sett tilbake. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.