Jump to content

vp md11c byttet simmering lekker fortsatt


loix

Recommended Posts

hei, jeg byttet nettopp simmeringene i vannpumpa på min md11c, dette måtte gjøres siden jeg hadde fått litt vann i olja, men tror du ikke at den fortsatt lekker litt da? :headbang: jeg VET at jeg har satt de inn riktig, men fortsatt så lekker det litt vann ut dreneringshulla, tror dere det kan være litt slitasje på akselen som forårsaker dette? den ser helt fin ut men :confused:

 

håper nesten på at noen har opplevd det samme så jeg får noen svar :thumbsup:

 

håper på mange gode innspill :sailing:

Link to post
Share on other sites

Hvis du har pumpa avmontert kan du jo kjenne på akselen mens den sitter i foringen. Det skal ikke være noen radiell klaring å snakke om, dvs at akselen skal ikke kunne beveges opp/ned når den står i foringen i den posisjonen der den normalt er under drift.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

takker for svar, jeg får ta av vannpumpa og sjekke igjen :tongue:

 

men nå sliter jeg med og få olje trykk? skjønner ikke hva som skjer, byttet olje her om dagen, startet den og alt virket fint. men i dag når jeg startet den så var den treg til og få opp trykket, (har bare lampe)bruker 10 30 olje. kan det være filteret som er litt tett eller noe? byttet ikke filter. tok av topp dekselene for og se om det kom olje ut av de små hulla på ventil akselen eller hva den heter, men der kommer det ingen ting, skal det komme olje ut de hullene? nå slukker ikke lampen i det hele tatt :headbang: :headbang:

Link to post
Share on other sites

Har ikke MD11 en oljesil som skal renses mon tro. Ellers får du sjekke oljetrykket med et godt gammeldags manometer som ansluttes der oljetrykksgiveren er montert. Der er oljerør opp til vippestellet på toppen. Oljen skal flomme her om du løsner litt på banjoen under gange. Shopmanual for motoren finner du på nettet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...