Jump to content

Blir oppringt av ''sentralbordet'' Garanterer at båten blir solgt

Volvomekanikeren

Recommended Posts

Si at svaret kommer pr faks.

Så sender du en faks med svaret "nei" kopiert 300 ganger, så får du brukt opp toneren dems og tømt arkmatern i faksen dems.

:lol:

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Finn.no har (hadde?) en kjekk liten bug for annonseselgere. Vet ikek om de har fikset den. Den fungerte som så:

1. Du la inn enn annonse, og valgte selvfølgelig "Ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere".

2. Så kom du med nyerer bilder, la inn en ekstraopplysning, endret prisen elel rnoe slikt.

3. Annonseselgerne begynte å ringe.

Så litt kjefting på selgere som ikke kan lese osv., men de hadde ikke registrert din reservasjon

4. Du sjekker din egen annonse, og finenr ut at det ikke står noe om reservasjon.

5. Du går inn for å endre på dette, men neida, det valget er borte.

6. Ringer support hos finn, og får beskjed om at "beklager, det er en bug", men de kan fikse det for deg.

7. Du lærer deg til ikek å endre på annonsen du har lagt ut....

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Finn.no har (hadde?) en kjekk liten bug for annonseselgere. Vet ikek om de har fikset den.

Neida. Den har de ikke fikset på.

Jeg hadde tre biler liggende til sags på finn her for en liten måned siden, og da ble det rett og slett et problem for meg med alle telefonselgerne. Ble nedringt daglig.. Til tross for at jeg skrev all kontakt med telefonselgere var uønsket både nederst og øvert i annonseteksten.

Til slutt var begeret fullt, og den stakkars jenta i andre enden av røret fikk jammen høre hva jeg mente.. :sweat:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Takk for tipset om applikasjon! Nå har jeg lagt inn noe jeg fant på 1890.no. Den skal visst vise hvem som ringer, 59 kr ut telefonens levetid hørtes ut som en bra deal! Neste gang noen slike folk ringer skal de få gjennomgå :boxing::boxing::boxing::boxing::boxing::discuss::discuss::discuss::discuss::discuss:

At jeg har et lite firma burde ikke ha noe å si! Jeg har vurdert å takke ja til neste tilbud som dukker opp og drite i å betale fakturaen. Hvis jeg får den DUSTEN som sitter i andre enden til å registere det på meg PRIVAT kan jeg nekte å betale fakturaen og benytte angreretten. Dette gjorde jeg mot en kjerring som solgte meg forsikring i nesten ett år før hun sendte det til inkasso fordi jeg aldri betalte. Forliksrådet var tydelige på at hun ikke hadde noe rett på å kjøre dette til inkasso, så da ble det mye arbeid for henne også til slutt og hun har aldri ringt meg etterpå :tongue::tongue::tongue::cheers: 1-0 til meg :cool: Benyttet også samme metode mot diverse blad-selgere en periode med godt hell.. De har ikke ringt meg på over ett år nå, men de huske meg nok enda..

Eller du kan:

Ta telefonen. :lipseal: Du hører snart at det er en selger for de har som regel en ganske lang innøvd åpningsreplikk. :yesnod:

Legg så bare ifra deg telefonen og la de prate i vei. Det slutter som regel med at du hører: "hallo! hallo!" og så legger de på. Koster ingenting og kan være ganske morsomt egentlig i mens man spiser middag for eksempel og hører den pratemaskinen i telefonen som ligger der. :discuss:

Jeg tok en "stygg en", kanskje noen synes det drøyer mot enkelte lover, ikke vet eller bryr jeg meg ettersom jeg fikk fred.

For en tid tilbake ble jeg plutselig ringt opp fra ukjente nr som viste seg å tilhøre telefonselgere. Dette var sånn "dataoppringning", så når jeg svarte var det ingen i enden, bare pip og klikk. Dette holdt på hele døgnet, og uansett hvor rask jeg svarte var det ingen i enden.

Det som gjorde meg skikkeli forbanna rundt dette var at jeg var registrert mot telefonselgere, og etter 3-5 telefoner pr dag i over en uke var det nok.

Telefonterror.no gav meg firmaet som drev salget, men det var umulig å komme gjennom til dem(som forventet). Viser seg at telefonkatalogen eller var det 1880 har bedriftsinfo ala lindorf, så etter litt søking satt jeg igjen med info om daglig leder, samt aksjeinnehaverne i selskapet. Etter videre søking fant jeg ikke telefonnr på dem direkte, men adressen står oppført og gule sider lar deg søke direkte på adresse og noen ganger får man det treffet man trenger.

Jeg fikk tak i daglig leder på privaten, sa jeg ble å ringe han hver gang selskapet hans ringte meg, og hvis det ikke ble en rask stopp begynte jeg å ringe flere på lista mi.

Det viser seg at når du ringer "daglig leder" kl 22 på privaten med en slik beskjed, så slutter det fort å ringe i telefonen :yesnod:

Hehe, masse rare påfunn her lol.gif Men det går vell ann og lage litt arbeid for de? flag.gif Jeg spurte hvilke betalingsmåte som ble brukt her, og det var regning i posten... Kansje jeg skulle sakt ja takk, men bare overse regningen? Og når han ringer igjen, sier jeg jeg ikke har bestilt noe som helst clap.gif Eller tar dem samtalen opp på bånd montro? worry.gif Er meget lei disse plageåndene, og er ikke den eneste i familien, eller rundt i landet vil jeg tro yesnod.gif Haha, eller jeg kan finne en skikkelig irriterendes lyd (som f.eks alarmen når jeg vrir tenningen i båten) og svare tlf. når han ringer imorgen, og fyre på med telefonen klistret i høytaleren lol.gif Noen som har en forferdelig lyd liggende på pc'en? eller vet om noe på youtube? wink.gif Jeg har opptaksmicrofon, så kan ta det opp på tape giggle.gif ojojojoj lol.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Eller du kan:

Legg så bare ifra deg telefonen og la de prate i vei. Det slutter som regel med at du hører: "hallo! hallo!" og så legger de på.

Dette gjorde jeg på konas telefon en gang. De ringte og spurte etter kona og jeg sa vent litt så skal du få henne. Bare la telefonen fra meg og gjorde ingen ting. Dama ringte igjen tilsammen 4 ganger og jeg gjorde det samme. Til slutt måtte jeg spørre henne om hun ikke skjønnte tegningen at vi kødda med henne og ikke ønsket videre kontakt. Først da ble det slutt :rolleyes:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Jeg fikk tak i daglig leder på privaten, sa jeg ble å ringe han hver gang selskapet hans ringte meg, og hvis det ikke ble en rask stopp begynte jeg å ringe flere på lista mi.

Det viser seg at når du ringer "daglig leder" kl 22 på privaten med en slik beskjed, så slutter det fort å ringe i telefonen :yesnod:

Dette var en metode jeg kan gi min aller varmest støtte on anbefaling, like for like!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hei Lite.

Den var bra. :thumbsup:

En annen en er å gi tlf til et barn som nesten ikke kan snakke.

Hvis det er faste klokkeslett de ringer på så kan det vel kanskje være en mulighet å viderekoble telefonen på de klokkeslettene til daglig leder i det firmaet.

Tenk hvis det da blir en selger som da begynner å prate med daglig leder i samme firma :giggle:

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Hehe, masse rare påfunn her lol.gif Men det går vell ann og lage litt arbeid for de? flag.gif Jeg spurte hvilke betalingsmåte som ble brukt her, og det var regning i posten... Kansje jeg skulle sakt ja takk, men bare overse regningen? Og når han ringer igjen, sier jeg jeg ikke har bestilt noe som helst clap.gif Eller tar dem samtalen opp på bånd montro? worry.gif Er meget lei disse plageåndene, og er ikke den eneste i familien, eller rundt i landet vil jeg tro yesnod.gif Haha, eller jeg kan finne en skikkelig irriterendes lyd (som f.eks alarmen når jeg vrir tenningen i båten) og svare tlf. når han ringer imorgen, og fyre på med telefonen klistret i høytaleren lol.gif Noen som har en forferdelig lyd liggende på pc'en? eller vet om noe på youtube? wink.gif Jeg har opptaksmicrofon, så kan ta det opp på tape giggle.gif ojojojoj lol.gif

Har ikke du avtalt at han skal ringe opp igjen? Da er det vel folkeskikk og svare som vanlig, og heller avvise han?

Om han derimot fortsetter å ringe, er situasjonen en HELT annen

Jeg avviser (og har reservert meg) alle selgere. Husk at reservasjon ikke gjelder statistisk sentralbyrå etc.... kun selgere.

Mange gode råd her for hvordan en håndterer selgere. Og jeg er tilbøyelig til å bruke mangen av disse teknikkene, mot de jeg har reservert meg for, eller ikke oppfordret til å ringe.

Har ikke du avtalt at han skal ringe opp igjen? Da er det vel folkeskikk og svare som vanlig, og heller avvise han?

ikke akkuratt... Jeg sa jeg ikke var interisert, men han ga seg ikke... Akkuratt når han ringte var jeg ganske opptatt, sa spurte om jeg kunne tenke på det, og ringe han oppigjen (noe jeg selvfølgelig ikke hadde gjort) Da sa han det ikke gikk ann, men han kunne ringe på torsdag.. I farten sa jeg bare jada, og la på... Men om han ringer, skal jeg si jeg ikke er interisert, fortsetter han, legger jeg telefonen fra meg og lar han mase med seg sjøl :discuss:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...