Sturee Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Pumaen har større plass, de fleste porchene har ikke benk bak engang, 30cm til bak setene foran i en porch tror jeg faktisk hadde hjulpet masse, siden det er noen som har benk bak. kameraten min skal kjøpe puma om han får solgt sin nå i høst. Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 20.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Den jeg driver å titter på har benk bak, skal se om jeg finner noen bilder Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Polarn Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Hva med skibsplast 15 HT eller Norkapp 16? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Valianto Svart 20.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Er litt småtrang, mrn utrolig tøff båt. Lurer på om det må bli noe større ala Puma, Fletcher osv isåfall Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Valianto Svart 20.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Ser veldig lite ut på bilde, men er litt større i virkeligheten. Sitter helt fint på førerplassen og jeg er rundt 183 Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Eller kanskje du bør se på en Smuggler 18? Får greit på 200hk motor på hekken, men det største problemet er vel drivstofforbruket? Linker til en Smuggler 18 Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 20.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Eller kanskje du bør se på en Smuggler 18? Får greit på 200hk motor på hekken, men det største problemet er vel drivstofforbruket? Linker til en Smuggler 18 Litt stor, tror grensa blir 15/16 fot, hvis ikke noe spesielt skjer. Med en sånn båt bruker du vel nesten 1/4 av prisen for hver tur også Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
adeneo Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Litt stor, tror grensa blir 15/16 fot, hvis ikke noe spesielt skjer. Da blir vel denne for stor også da ??? Draco 18 DC - 69 000,-med V6 bruker ikke disse allverden med bensin, ligger bra i sjøen og er fortsatt forholdsvis ettertraktede samt at det er overnattingsplass for to! Må jo være ett kupp, og prisene holder seg godt på gamle Windyer og Dracoer, men akkurat Windy er nok litt i overkant av den prisen du skisserer. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 den dracoen ville jeg gått for nydelig båt med innebordsmotor! kjempefin båt med flotte linjer og fantastiske sjøegenskpaer Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Fy søren! Så strøken båt med strøken motor til den prisen har jeg ikke sett på lenge! Hadde jeg hatt penger nok, hadde det blitt ny båt på meg Men jeg må nok vente en liten stund til å få rå til noe sånt... Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 (redigert) Om du uansett ikke krever mer en 2 plasser ville jeg helt klart tatt porchen, Draco er vel ikke akkuratt "ungdomsbåt"? dessuten er det jo 1 år til, er ikke sikkert at han finner en draco til samme pris.. Redigert 20.November.2010 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Draco er familie/turbåt Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 draco er da like mye mye ungdomsbåt som en vilken som helst annen båt du blir helt klart kongen av gjengen med den der hvem sa at Scand 25 Classic ikke var ungdomsbåt hvem sa at jeg var ungdom :lol: Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 20.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Blir litt stor, siden vi har en stor båt hvis vi skal ut med flere. Draco er fine båter, vokste opp i en Draco 20. Som vi driver og småpusser på når vi har tid. Hadde egentlig planlagt å selge den for ganske mange år tilbake da jeg var rundt 6 år , men det nekta jeg rett og slett. Morsomt å tenke på nå Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
:båt1 Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 to dracoer i familien hadde da vært kult da Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Her er mine anbefalinger: Joda 3300, passer best med 25-30hk: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=25013089 cyber 370 passer med 25hk. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=24418588 om et sete holder, en winrace 13 som kan nå 40 knop med 9,9/18 om motoren er riktig hevet og cleaverpropell. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=24579362 Winrace 12, passer med 25 hk (fant ingen på finn akkuratt nå) Terhi 400 vet ikke noe om disse, men de er ganske fine: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23915081 skater, passer best med alt fra 20 til 50hk: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23498093 (flere på autodb.no puma: 25-50hk, veldig fine (annonser har du jo sett ) porch: disse vet du jo mye om... spider, samme som porch nesten, http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=24102957 Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 nå var jo alle disse langt under prisanslaget hanns sa Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 ja, vet det. men det er jo porch også. Hadde jeg skulle valgt, hadde jeg tatt en puma. de ligger mellom 50 og 100k Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 hadde jeg hatt 50 til 100k hadde jeg gått for dracoen! men puma er jo fine de og Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Send den melding til csvirus her på forumet, han har puma og kan kanskje hjelpe deg? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Puma er en grei båt, og bare det at de har vært i produksjon med samme skroget siden 70 tallet er vel ett bevis på at konstruksjonen er bra. Desverre har formene gått sin rundgang, og det er ikke alle varianter som er like bra. Ettersom :båt1 er fra Nøtterøy kan det kanskje være interessant å vite at Wing Cobra eller hva de nå het en gang i verden, ble produsert der hvor Nøtterøy Båtsenter ligger i dag, på Hjemseng. Dette var en av de første utgavene av "Puma'n" med litt mer firkantet vindskjerm og ett litt annet dekk, men med samme skrog, formene ble kjøpt fra ett annet sted før dette også mener jeg, men er usikker på hvor de egentlig ble laget. Formene ble så solgt til Sandefjord Marina(husker ikke om det het Marina eller båtettellerannet, men det er lagt ned for minst 20 år siden???) hvor det ble produsert noen båter av ymse kvalitet, for deretter å ende opp hos NorDan som produserte Puma i mange år, også med noe varierende kvalitet, formene ble så solgt til det som i dag er Puma Boats, og hvordan kvaliteten er der vet jeg ikke, da jeg ikke har sett noen av de nye enda. Det hender en sjelden gang at det står noen slike Cobra'er til salgs til en billig penge, og det står neste alltid noen NorDan Puma'er på finn. Bare litt sånn OT til opplysning for de som måtte være interessert i den slags!!! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 20.November.2010 Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 ojsann dette var intesant! karnsje jeg burde få meg en slik Wing Cobra jeg å som dagsturbåt hadde vært gøy Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 20.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2010 Her er mine anbefalinger: Der var det jo endel å titte på , tusen takk. Selv om det for det meste bare blir meg som kjører tenker jeg fortsatt at det er greit med et par sitteplasser ekstra, da det hender det blir med noen kompiser og fettere som haiker. Glemte å skru på resten av sitatene her, men skal sende en melding til "CsVirus". Prisanslaget i første post er som sagt et anslag, skal prate litt med sjefen/fatterm, sjekke kontofonen og få solgt båten først. Hvis jeg skulle gi et litt mer presist så ville jeg nok sagt 30-70k per idag. Som nevnt i flere poster her nå så kan mye skje på et halvt år. Herlig med all responsen, keep it up Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
adeneo Svart 21.November.2010 Link til dette innlegget Svart 21.November.2010 Etter å ha tenkt litt mer kom jeg plutselig på at det var Selco som lagde formene til Puma sent på 60 tallet, og båten het den gang Selco Selsprint før den ble til Cobra Wing, for deretter å bli til Puma! Selco Selsprint fra tidlig 70 tallet! Puma Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 21.November.2010 Link til dette innlegget Svart 21.November.2010 Gamle selcoer kan du jo få grisebillig, så pusser du den opp til å bli en puma. så kan du (muligens) få dobbelt av det du ga for den ;) (bare en teori) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.