Jump to content

Bobler (med sprekk) i lakk.


Maika

Recommended Posts

Jeg har 4 bobler, 10-20 cm. i diameter, på den ene siden av båten.

I følge forrige eier (som pusset den opp/fikk den pusset opp?) kommer dette av at det er brukt feil type sparkel (noen steder?) under lakken på den siden.

Inne i disse boblene legger det seg noen ganger vann som jeg kan presse ut med hånden.

Den ene boblen har nå sprukket opp.

 

Jeg regner med at jeg burde ta opp båten, pusset ned boblene og la områdene tørke, og så sparklet og lakket på nytt. Siden jeg skal flytte inn i båten nå,  blir det ikke aktuelt før til neste år.

 

Hva burde jeg gjøre inntil da?

Når kulda kommer, kan vel vannet i disse boblene fryse slik at det sprekker opp mer. Burde jeg kanskje lage små hull slik at det kan renne ut av seg selv?

Link to post
Share on other sites

At det er blitt feil sparkel bare enkelte steder høres rart ut. Ville tro at gal sparkel ville falle av, eller at lakken ville koke opp hvis den reagerte med sparkel. Har du luft blærer i lakken så behøver ikke det være annet enn dårlig håndverk av den som har svingt sprøyta.

Nå har jeg aldri lakket plastbåt,men tror ikke jeg ville bekymret meg alt for mye før en fagmann har sett på problemet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...