Jump to content

vp md11c vann i oljen?


loix

Recommended Posts

hei, hadde for en liten stund siden en lekkasje i en simmering på vannpumpa, dette endte selvfølgelig med litt vann i olja, nå er vannpumpa fikset, men jeg ser fortsatt grå olje i påfyllings røret til olja. å ja jeg har byttet olje, det som er så rart er at det ikke er grå olje på peilepinnen? det var det forsåvidt ikke når simmeringen tok kvelden heller? skulle tro at den vann/oljen kom ned til peilepinnen? må jeg bare bytte olje flere ganger? evnt kjøre igjennom med litt diesel?

 

 

håper på svar :)

Link to post
Share on other sites

Hva hvis du putter peilepinnen ned i påfyllingsrøret, blir det grå olje på den da :confused: :confused: :confused:

 

Det er sannsynlig bare olje som inneholder vann fra tidligere lekkasje eller kondens. Dersom du er sikker på at det ikke er lekasje nå, og at det ikke kommer vann i bunnpannen, så er det ikke noe å bekymre seg over.

 

Oljen sirkulerer ikke på samme måte i påfyllingsrøret og det vil alltid bli liggende igjen litt groms der, men tørk det bort og se om det oppstår på nytt, hvis det gjør det bør det undersøkes nærmere hvor det kommer fra.

 

Regn med å skifte oljen en del ganger før alt vann er borte, og motoren bør ikke gå lenger enn at den blir akkurat varm de første gangene oljen byttes.

Her gjelder det å være litt forebyggende, og heller skifte olje for mange ganger enn for få, kostanden på oljen er tross alt lommerusk i forhold til å måtte åpne motoren fordi rådelagrene er sveiset fast i veiva på grunn av manglende smøring.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...