zakken Startet 21.November.2010 Del på Facebook Startet 21.November.2010 Driver og tar ut motoren i båten min, tenkte jeg skulle gjøre skikkelig reint og sette litt farge der. hvilken type maling passer der nede i? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.November.2010 Del på Facebook Svart 21.November.2010 Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 21.November.2010 Del på Facebook Svart 21.November.2010 Bruk 2 komponent Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 21.November.2010 Del på Facebook Svart 21.November.2010 Epifhanes lakken som Adedeo anbefaler er en grei og velegnet lakk for motorrom. For ytterligere slitestyrke og finish ville jeg allikevel valgt en 2K polyurethane type "Top Coat". Biltemas er aldeles utmerket, og uslåelig på pris vil jeg tro? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tromsværing Svart 22.November.2010 Del på Facebook Svart 22.November.2010 Topcoat, finner bare Gelcoat hos Biltema. Blir det det samme? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 22.November.2010 Del på Facebook Svart 22.November.2010 Heter vel 36536 osv, avhengig av farge på BT. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Honduras Svart 22.November.2010 Del på Facebook Svart 22.November.2010 (redigert) Topcoat, finner bare Gelcoat hos Biltema. Blir det det samme? Klassisk navnerot hos Biltema, som egentlig starter hos produsenten Star Malingfabrikk. 2K produktet som BT kaller "Topcoat" er ikke en topcoat i tradisjonell forstand, dvs Gelcoat tilsatt voks. Det er en ren 2k lakk. Har brukt den til å sprøytelakkere ett par båter, og den er veldig sterk og god. Samme produkttype som Jotuns "Hardtop", men til halve prisen. Dra på ett par strøk "Primer for plast og metall" først. Deretter "Topcoat" i ønsket farge. Kommer til å bli veldig blankt og flott. Biltema Topcoat Redigert 22.November.2010 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Kjapp33 Svart 22.November.2010 Del på Facebook Svart 22.November.2010 Jeg har malt opp motorrom med biltema sin "topcoat" som er en 2 komp maling med høy glans. Ble veldig fint. I den siste båten brukte jeg vanlig topcat som er farget polyester med voks i. Samme som båtprodusentene bruker i nyproduksjon. Fikk dette fra Joda for en hundrings for 2-3 liter. Uansett hva som brukes så er det viktig å ha det rent og matte med slipepapir før maling. Og 10-15 grader er ikke heller så dumt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.