Jump to content

Noen som har erfaring med West gummijolle ?


Lazy

Recommended Posts

Ser Westsystem selger sorte gummijolle og riber de kaller for West selges i forskjellige lengder og til

priser som ser fornuftige ut...De er vel rimelig lik Aquaquick sine båter...

 

Sikkert en million meniger om "billig" joller og at den og den og den er Mye bedre og at man får det man betaler for osv osv.. :yesnod:

 

Men jeg har eid noen Aquaquicker og det har vært ok båter til ok priser og holder i masse vis når ungene skal ut å kose jeg lurer da på om noen har prøvd de nye båtene fra West ?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg kjøpte en liten rib på 3,1 m ifra West i fjor høst.

Min gamle Zodiak gummibåt var iferd med å gå i oppløsning , så en liten rib stod på ønskelista.

Jeg har en eldre 9,9/15 hk Evinrude hengende bakpå og gjør 23 Gps knop med meg selv ( 87 kg ) som skipper.

Ribben henger normalt i snap-daviter bak på min Nimbus 4000 og fungerer perfekt som lettbåt.

Jeg har ingen erfaring med ribber ifra tidligere , men jeg synes at båten går fint i vannet selv om den slår og hopper litt i relativt små bølger. Ellers så var det ryddig opptreden ifra West når jeg bestilte båten, dvs. at jeg fikk ordrebekreftelse og båten ble levert til avtalt tid.

Link to post
Share on other sites

Her er en link til en av gummijollene som er på Finn.no

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28538648

 

Ser de har mange størrelser og både gummijolle og rib.

 

Tydelig at det få her på BP som har prøvd seg på disse men prisene ser jo ok ut og ligger vel litt under Aquaquick som da sansynligvis er norges mest solgt gummijolle.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en rib 3m fra West. fornøyd med den. er laget på samme fabrikk som aquaquik og er nesten identisk med den. har litt flere løfte/sleperinger enn vanlig. Ellers ser kvaliteten helt grei ut. Mangler stållist under kjølen, så det monterte jeg selv før jeg tok den i bruk, og det kan nok lønne seg især om man har unge brukere som dunker de rett i fjæra.

Innvendige løfteringer var også ferdig montert så jeg løfter den rett opp i daviter med 9,9 motoren på. følger bare med en tofte selv om det er feste til to, så jeg kunne tenkt meg å skaffet en tofte til.

Genialt at båten er sort.... for den blir aldri skitten og som en bonus er den alltid varm om sola gløtter frem.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...