Jump to content

Finnes det bare ett plastverksted i Oslo regionen?


Rastløs

Recommended Posts

Som noen sikkert har fått med seg, så har jeg kjøpt en båt med "mye potensiale" velger jeg å kalle det ( Les ; lite oppgradering siste 10 år)

 

Ny /bruktmotor skal inn . I den forbindelse skal jeg bytte motorfundament. det har jeg ikke lyst til å gjøre selv. ( Har for liten erfaring med slikt, og vil helst ikke begynne med det som skjer under vannlinjen )

 

Jeg har bare funnet et sted som gjør denne jobben rundt Oslo, - Bærum plastservice. Ikke et vondt ord om de, men timeprisen er noe høy. Er det noen som vet om noen "halv profesjonelle" som utfører slike jobber  ?

 

 

Send meg gjerne en IM, hvis svaret ikke egner seg for utstrakt offentlig publisering.

Link to post
Share on other sites

klarer du oppussing, klarer du plastarbeid også.

Har motoren seildrev ? Selv om den har aksel, er dette overkommelig. Fundamentet er inkludert i seildrev settet, og på motorer med strak aksel består dette som regel av en rektangulær bjelke av enten stål eller eik ( hardtresort )

 

Skal se om jeg ikke finner beskrivelse av jobben et sted. Stalltips: bruk nok ( for mye ) plast. Mye er bedre enn lite.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Kjenner ingen halvprofesjonelle, men det er et i Drøbak som jeg tror heter Tørdokka (eller noe sånt) dessuten ligger det et på Sonskilen Båthavn, du finner sistnevnte på Internet.

 

- Men er disse mobile ? .  Gamle motoren er alt ute og båten står på land.

Link to post
Share on other sites

klarer du oppussing, klarer du plastarbeid også.

Har motoren seildrev ? Selv om den har aksel, er dette overkommelig. Fundamentet er inkludert i seildrev settet, og på motorer med strak aksel består dette som regel av en rektangulær bjelke av enten stål eller eik ( hardtresort )

 

Skal se om jeg ikke finner beskrivelse av jobben et sted. Stalltips: bruk nok ( for mye ) plast. Mye er bedre enn lite.

 

Suzuki

Her er det seildrev, og det skal benyttes et brukt fundament ( nye har gått ut av produksjon til disse motorene ( MD5 )
Link to post
Share on other sites

enda en grunn til å klare det selv. Største problemet er at du sikkert ikke har noe sted å drive med dette nå, men varmer du opp båten innvendig, skal det gå bra

Å plaste i en kald, rå båt, er imidlertid ingen god idè..

 

Alternativt kan du plaste med EPOXY. Langt lettere å jobbe med enn POLYESTER. Sitter som fy, men er nesten like kritisk mhp. temperatur og fukt.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Setter du inn en brukt MD5? Fortell mer!

det er vel ikke helt bankers enda, men det gar mot det.  - får kjøpt en komplett motor m/ drev fra Damnark, som går pent og ser pent ut ( utenpå)  10 000 + norsk MVA. Man vet jo forøvrig aldri hvor lenge en saltvannskjølt motor holder, men....

 

Allternativet er en liten bensinmotor som heter saildrive 280. den får man for 52.000 komplett med fundament , drev og propell.  12,5 hk basert på Hondas 15 hk motor.

Link to post
Share on other sites

Kjenner ingen halvprofesjonelle, men det er et i Drøbak som jeg tror heter Tørdokka (eller noe sånt) dessuten ligger det et på Sonskilen Båthavn, du finner sistnevnte på Internet.

Jeg tror ikke det er noe i Drøbak som heter Tørdokka eller noe lignende.

 

Har sendt deg IM

 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Er det virkelig slik at man må bruke 2-3 virkedager for å skifte et lite fille element. Jobben består i å bruke en vinkelsliper for å fjerne det gamle elementet. Sette det nye elementet på dette stedet. Streke med tusj og kloss for å avbilde fasongen. Bruke vinkelsliperen igjen for å  forme elemetet. Til slutt applisere polyester ( eller expoy) og glassfiber duk.  )Hullet til seildrevet er jo allerede på plass )

 

Det virker for meg som en relatvit enkel operasjon, selv om jeg ikke tør gjøre det selv.  

- tar ikke sjansen på at båten synker p.g.a utilstrekkelig arbeid.  Da får jeg jo også event. 0 i erstatning fra forsikringen, p.g.a manglende sjødyktighet.  

Link to post
Share on other sites

Som noen sikkert har fått med seg, så har jeg kjøpt en båt med "mye potensiale" velger jeg å kalle det ( Les ; lite oppgradering siste 10 år)

 

Ny /bruktmotor skal inn . I den forbindelse skal jeg bytte motorfundament. det har jeg ikke lyst til å gjøre selv. ( Har for liten erfaring med slikt, og vil helst ikke begynne med det som skjer under vannlinjen )

 

Jeg har bare funnet et sted som gjør denne jobben rundt Oslo, - Bærum plastservice. Ikke et vondt ord om de, men timeprisen er noe høy. Er det noen som vet om noen "halv profesjonelle" som utfører slike jobber  ?

 

 

Send meg gjerne en IM, hvis svaret ikke egner seg for utstrakt offentlig publisering.

Hei

Dette firmaet monterte tunnel og baugthruser for meg i vinter.

Ikke spesiellt billige, men gjorde jobben som avtalt.

http://www.morildmarin.no/

 

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...