Jump to content

Noen som har erfaring med billig stereopakke?

GøyPåHavet

Recommended Posts

Tenker på at jeg vil montere marine anlegg i summerfunnen min. Jeg har funnet en stereopakke til en billig pris http://webshop.nettbaat.no/produkter/elektrisk-utstyr/stereohoeytalere/stereopakke/audio-x-stereosett-mhoeyttalere-og-deksel.html

Noen som har erfaring med dette anlegget? God lyd? Motoren min har ikke strømuttak men jeg har strøm på brygga.

Kan jeg bare plasere et batteri i båten, og lade når jeg ligger til kai?

Glad for alle tips og svar:D

Halla

Jeg har faktisk kjøpt samme stereopakke. Kjøpte den i vinteren som var. monterte den i sommer. Den spiller mer en bra nok for meg.

Fordelen men den er at du har aux inngang i front samt lading med usb. Jeg bruker da ipod til og spille musikk og kan enkelt lade den fra spilleren. Er veldig fornøyd med hva jeg fikk for en lav pris. Løp og kjøp

Når det gjelder lading så er det jo avhengig av hvor lenge du skal spille og størelse på batteri.. det har jeg ikke noe peil på. sikkert mange som har meninger om det her inne.

Hilsen Truls

...Jeg har faktisk kjøpt samme stereopakke. Kjøpte den i vinteren som var. monterte den i sommer. Den spiller mer en bra nok for meg...

En ting som er litt variabelt med slike anlegg, i alle fall ofte med de som er beregnet først og fremst på bil, er at de krever kontinuerlig 12V "tomgangsspenning" for å holde på stasjonsinnstillingene. Jeg har som "prinsipp" å koble ut all båtstrøm når båten ikke er i bruk. Vet du hvordan det er på denne spilleren? Holder den på stasjonene også når all strøm er koblet fra?

akkurat, ja det var det jeg fryktet litt. Men ikke alle er sånn, heldigvis. Elkjøp solgte et Pinoer-anlegg (primært til bil) i vår, jeg hjalp en kamerat med å montere det - kr.999 (u/høytalere). Der var minnet tydeligvis av det slaget som holdt stasjonene hele veien. Jeg har ikke stereo i båten enda, men det kommer nok snart - da blir i alle fall det med stasjonsminnet en del av kravet.

Er vell igrunn bare å legge styre-strøm rett til batteriet med en sikring(maks 15cm fra batteriet), så er jo problemet løst.

0,5amp sikring og greit dimensjonert kabel så ser ikke jeg at det burde by på problemer?

Regner med det er brann samt unødig utlading av batteripakken som er grunnen til at folk bryter alt med "hovedstrømbryter". Ser det som ganske usansynlig at det skal være et problem med en slik løsning i båt, når det virker fint i bil?

Strømmen til minne på stereoen tar minimalt med strøm, se feks på biler, samme prinsipp der, og du kan la bilen stå i uker og måneder uten å ha noen startproblem.

Så legg opp strøm hvor du bryter hovedstrøm til spilleren og "styre/minne-strømmen" direkte til batteri med en 0,5ah sikring så har du ikke noe problem med lading/start

Ha en fin dag

Strømmen til minne på stereoen tar minimalt med strøm, se feks på biler, samme prinsipp der, og du kan la bilen stå i uker og måneder uten å ha noen startproblem.

Så legg opp strøm hvor du bryter hovedstrøm til spilleren og "styre/minne-strømmen" direkte til batteri med en 0,5ah sikring så har du ikke noe problem med lading/start

Dette strider jo helt mot min kommentar over :tongue::giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...