Jump to content

IL fjernkontroll til ankervinsj


Jamo

Recommended Posts

Kjøpte ny ankervinsj rett før jul, denne ble montert av forhandler. Vinsjen fungerer veldig bra , men prøver du å bruke fjernkontroller er over og ut. Va ute for å testa fjernkontroll nr. 4 eller5 idag.. Jett hvem som måtte trekker opp ankeret manuelt. :sailing:                                        I følge IL er det produksjonsfeil i radiokontrollen som er årsaken. Det  som er ekstra bra er at etter en test med fjernkontrollen er alt dødt...sukk

Link to post
Share on other sites


Jamo: Kjøpte ny ankervinsj rett før jul, denne ble montert av forhandler. Vinsjen fungerer veldig bra , men prøver du å bruke fjernkontroller er over og ut. Va ute for å testa fjernkontroll nr. 4 eller5 idag.. Jett hvem som måtte trekker opp ankeret manuelt. :sailing:                                        I følge IL er det produksjonsfeil i radiokontrollen som er årsaken. Det  som er ekstra bra er at etter en test med fjernkontrollen er alt dødt...sukk

Har IL med fjernkotroll, og har aldri hatt problemer med den. Du har vel det vanlige bryterpnanelet i tillegg? Vil tro det er relativt enkelt å koble ut fjernkontroll enheten intill videre eller?. Å trekke opp ankeret manuelt er nok ingen spøk  :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg byttet inn fjernkontrollen til min IL ankervinsj. Dro opp på Lambertseter, leverte den personlig og fikk 2000 kontant på labben. Meget bra service, spesielt siden det var flere måneder siden kjøpet.

 

Hva kjøpte jeg i steden? En særdeles hendig fjernkontroll som fulgte med min BoatGuard alarm. (skikkelig svenskt kvalitetsprodukt) 4000 raske, men med inngang for dagalarm og vannalarm samt generell tyverialarm.

 

Dette er en liten nøkkelring på størrelse med de som følger med bilalarmer. Den har 4 knotter. En er alarm av/på. De tre andre er styring av ankervinsjen. En er ned. En er opp og en er sakte opp.

 

Hva har jeg nå? En kjempebra vinsj med med Norges beste fjernstyring. Sakte fart er bare glimrende, spesielt på slutten eller når jeg skal etterstramme bare bitte litte grann. Holder jeg sakte fart knappen inne, går vinsjen gradvis raskere og raskere, men aldri så raskt som full fart.

 

Jeg kjøpte min BoatGuard alarmpakke på Maritim, men de selger den ikke lenger, uvisst hvorfor. Men de selger den her:

http://www.bilmiljo.no/CarGard%20båtalarm.htm

 

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...