Whistler Startet 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2004 Hei. Jeg har hørt at man ikke skal/bør bruke poleringsmidler/voks som inneholder silikon på gelcoat da den etterhvert gulner. Jeg ser at bl.a. Hempel og MAX WAX har silikon i noen av sine produkter. Har noen her erfaringer som kan be- eller avkrefte gulning. Jeg er nemlig på jakt etter en voks/polish som kan/skal maskinpoleres mens den er våt, og som tåler at det er innblanding av (regn)vann mens jeg holder på. Evt andre produkter som kan anbefales til denne bruk og som selges i Tønsbergsdistriktet. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
OT-flyktning Svart 5.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2004 At den gulner har jeg aldri hørt. Men at ingenting fester på silikon samt at det er en helvetes jobb å få den fjernet igjen dersom du noengang skulle lakke/lime/støpe på et område som er silikon-behandlet det har jeg hørt om mange ganger. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 5.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2004 Jeg har brukt Wax med silikon i 6 år på min tidligere båt og den hold seg blank og hvit. Jeg brukte den typen som selges på Watski til en ca pris på kr.290,- (husker ikke helt korrekt pris). Brukte den også under vannlinjen, groe festet seg overhode ikke. Valgte å ikke påføre bunnstoff pga at denne wax'n fungerte utmerket som grohindring. Anbefales. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Flem340 Svart 5.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2004 Norpol W70 inneholder ikke silikon, og skal poleres mens den enda er våt. dvs. den skal ikke tørke før du polerer. Brukes som formvoks av båtbyggere. Gir en knallhard overflate som er lett å holde ren etter behandling. har prøvd selv... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 5.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2004 Hvor kjøper du den da Flem? Whistler,ta deg en tur til Vallø Marina. De har bla Max Wax produktene. Syntes båten ble veldig blank,men det holdt seg kun marginalt lengre en billig bensinstasjon voks. På Kvikk Batteriservice i Kjærlighetsstien har de Sonax. For båter heter den noe annet men Formann i Korttids Minne Forening har glemt navnet men tror det heter Selaclean Med Sonax for båt må det poleres minst 2 ganger i løpet av sesongen. Til neste år lurer jeg litt på å bruke Panglans når glansen går ut av vårpussearbeidet.Noen som har prøvd Panglans på båt? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2004 For båter heter den noe annet men Formann i Korttids Minne Forening har glemt navnet men tror det heter Selaclean quote] Etter det jeg har hørt så er Selaclean et Autoglym produkt, og ikke Sonax? Eller har jeg misforstått? Autoglym er jo noe av det beste du får til bil, så jeg trodde jo at Selaclean også var gode produkter. Jeg har imidlertid ikke prøvd Selaclean selv, men kun Hempel og Max Wax så langt. Av disse to holder jeg en knapp på Max Wax'en, men det kan jo være andre ting der ute som er bedre da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Whistler Svart 5.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2004 SeaClean produktene fra Autoglym har jeg prøvd. Gelcoatrensen anbefales. Har også prøvd en av poleringsmidlene til MaxWax ((1)509). Hovedspørsmålet er fremdeles om silikon i polervoks gjør at skroget blir gult? Hvis ikke kjører jeg på med et Max Wax produkt med et silikoninnhold på 1-2%. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Careka Svart 5.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2004 Hvis du tar en titt her, så finner du alle svar. http://maritimstart.com/vaarpuss.shtml Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.