Tom Rør Svart 28.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Det blir vel fortsatt torden tipper jeg Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Må Jabsco quiet flush kobles til ferskvann med trykk, eller kan den kobles til sjøvannsinntak, og suge selv? Jabsco Quiet Flush kommer med innebygd kvern og løs pumpe for spylevann. Den kan kobles til sjøvannsinntak og suge selv. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Da må jeg sjekke pris/tilgjengelighet på den! Må få inn noe som ikke vekker nabobåten. Takker Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Jeg tror at Swang på Lysaker Brygge har et demonstrasjonssett stående montert i butikken sin. Det står i hvertfall et toalett der tilkoblet tanker og batteri. Tror det er et slikt. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 28.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Da må jeg besøke dem en tur Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Da må jeg sjekke pris/tilgjengelighet på den! Må få inn noe som ikke vekker nabobåten. Takker vet ikke kor du bor men eg så på jama marine eller hva den heter i Stavanger og dei solgte denne dassen for ca 4500,- Når eg sitter og kjører hører eg ikke om noen går på dass rett under styreposisjon. Men eg synes ligevel den lager noe lyd da.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Tom Rør Svart 28.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Jeg tror at den er lydløs i forhold til det treskeverket som jeg nå har, så den må ut uansett. Jeg bor i Oslo, og skal ta en tur på Lysaker å titte på den de har der Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Hvis det er denne du har, har du min absolutte medfølelse. Dette er bråkebøtte over alle bråkebøtter. Generellt er toaletter med 2 pumper mest stillegående. En pumpe for spyling og en pumpe for tømming er og blir det ultimate. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Der har vi den, ja. Det er i hvertfall den jeg har. Bråker mer enn en gjennomsnittelig baugpropell. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 28.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Der har du grunnen til at jeg ikke får gått på ramma før de andre ombord har stått opp. De som konstruerte denne må ha vært døve, og rett og slett ikke hørte at den bråker som en gammel Starfighter Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 De som konstruerte denne må ha vært døve, Vel, døv og dau, er vel nærmere sanheten... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 (redigert) Jeg er da ikke helt dau enda og ikke helt døv heller og må innrømme at jeg skjønner ikke problemet. At det er litt murring når en spyler ned, hvem sjenerer det? Er en særlig lydsensetiv er det bare å ha et par hørselvern på do. Å bruke ferskvann i do betyr vel at båten i hovedsak er boltet til brygga med vanntilkobling fra det kommunale vannverket. Det virkelig problemet med do i båt over tid er urinstein og det dannes av urin ikke av sjøvann er jeg blitt fortalt. Dvs at går bimelibimen over rekka og bare bomelibomen i do, så oppstår heller ikke dette problemet... Redigert 29.November.2010 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Jeg er da ikke helt dau enda og ikke helt døv heller og må innrømme at jeg skjønner ikke problemet. At det er litt murring når en spyler ned, hvem sjenerer det? Du kan umulig ha hørt denne dassen. Litt murring...?!? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Jeg bor i Oslo, og skal ta en tur på Lysaker å titte på den de har der Du må gjerne melde fra om hva du synes når du har "prøvd" dette. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bonus Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Jeg byttet selv ut et manuelt Jabsco toalett (med liten bolle) til Quiet Flush med stor bolle. Hovedårsaken til byttet var å få stor bolle. (Den lille blir litt for liten for ...). Veldig god dokumentasjon, enkelt å montere. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Jeg hadde elektrisk dass med kværn inn og ut i forrige båten og hadde store planer om å montere det i seilbåten når jeg kjøpte den. Men etter å ha prøvd manuell en god stund, skal det nå mye til for at jeg bytter tilbake til elektrisk. Nesten lydløst og bruker mye mindre vann (= kan ligge lengre i utehavn selv med damer om bord). RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Mariell Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Bruker gode gameldagse manuelle pumpetoaletter. Lydløst og ikke noe problem- Ikke bruker de strøm heller. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
avmønstret5 Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Valg av el. kontra manuell er avhenger av flere ting slik jeg ser det. Hadde mitt toa stått ute ved skutesiden med sept.tank rett ved, hadde jeg selvfølgelig valget manuell. Men har en noe avstand på slanger m.m. er elektrisk å foretrekke fordi muligheten for tetting blir da betydelig mindre. De som har skrudd på tette do vet hva jeg snakker om. Når det gjelder støy har jeg aldri oppfattet det som noe vesentlig problem. En kan jo f.eks. legge en bit støyisolasjonsmatte rundt motoren dersom en blir plaget av det. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 <>Dvs at går bimelibimen over rekka og bare bomelibomen i do, så oppstår heller ikke dette problemet... Tror ikke at madammens affeksjon før sjølivet vil øke signifikant om hun får beskjed om å "bimmelimme" over rekka.. Er på manuelt for min del, men følger diskusjonen med interesse. Sitér dette innlegget Link to post
jappen Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Har lurt litt på å bytte fra manuell til denne. http://seatronic.no/toaletter-toalett-elektrisk-c-104_148/jabsco-lite-flush-elektrisk-p-2326 Noen som har erfaring med støynivået. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 At det er litt murring når en spyler ned, hvem sjenerer det? Er en særlig lydsensetiv er det bare å ha et par hørselvern på do. Du har definitivt ikke hørt denne typen do. Den murrer ikke, den høres ut som en stor stålbøtte med skruer og annet skrapjern som blr ristet ! Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Det ligger ikke noe skjell eller andre ulumskheter i pumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 29.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Nei den har blitt skrudd fra hverandre, og fant ingen ting. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Har lurt litt på å bytte fra manuell til denne. http://seatronic.no/toaletter-toalett-elektrisk-c-104_148/jabsco-lite-flush-elektrisk-p-2326 Noen som har erfaring med støynivået. Jeg kjøpte denne i våres da pumpedassen røyk. Her fyller du bollen før man leverer, Deretter skyller denne gjennom to ganger med vann. Dritfin do, men lydløs? Nope. Bråker en del ja, særlig siden den pumper flere ganger. DEN BLIR JO ALDRI FERDIG. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.