jappen Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Takk for tilbakemelding Merida. Jeg beholder den manuelle Jabsco'en en stund til. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 30.November.2010 Link til dette innlegget Svart 30.November.2010 (redigert) Hva er egentlig "det store problemet" at toalettet bråker litt ?? Er det for å unngå å tilkjennegi at man er på potta ovenfor de andre i gjestehavna? Skulle en umiskjennelig odør sige over bryggeanlegget så er det den båten som brukte potta sist som har skylda !!!! Det finnes da andre bråkende lyder som er like støyende men likevel fullt ut akseptert!! Sett på "Smoke on the water" med Deep Purple på stereon, skru på litt volum, og gå deretter på do!!! Bjørn Redigert 30.November.2010 av mateco (see edit history) Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Key Freak Svart 30.November.2010 Link til dette innlegget Svart 30.November.2010 Hva er egentlig "det store problemet" at toalettet bråker litt ?? Hvis du starter lesningen litt lenger opp i tråden.... Problemet er ikke at den bråker "litt". Problemet er at man garantert vekker hele båten ved bruk etter leggetid. Det synes i alle fall jeg er relativt upraktisk. Jeg liker å trekke ned etter meg, og jeg liker at andre gjør det samme. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
mateco Svart 30.November.2010 Link til dette innlegget Svart 30.November.2010 Ja, alt er relativt her i verden, også terskel for dassbråk! Jeg har selv et elektrisk toalett som bråker, men jeg bruker da dassen alikevel!! Det bråker ikke værre enn andres elektriske dasser! Om noen skulle klage på dassbråket så får det være deres sak! Vil iallefall ikke unnskylde meg med at dassen bråker pga dets konstruksjon, virkemåte, kostnad!!! Om det bråker mere enn hva andre synes er "tillatt", så driter jeg i det! Bokstavelig talt !! Må jeg på potta så må jeg!!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Farco Svart 30.November.2010 Link til dette innlegget Svart 30.November.2010 Dette var interessant... Når vi ganske snart lanserer det som sannsynligvis er markedets mest stillegående toalett, er det altså et moment vi ikke bør legge vekt på i markedsføringen? Søren og, da mistet vi noe jeg trodde var et viktig fortrinn. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
mateco Svart 30.November.2010 Link til dette innlegget Svart 30.November.2010 Vi er heldigvis skrudd sammen så forskjellig!! Noen av oss er flaue over å tilkjennegi at man gjør sitt fornødne! Andre driter i det, meg inkludert! Et stille lydløs dass vil nok kunne appelere til de førstnevnte! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Mariell Svart 30.November.2010 Link til dette innlegget Svart 30.November.2010 Farco, hvis dere kommer med ett toalett. Som ikke vekker halve havna og annonserer til hele havna hva jeg har gjort på toalettet. Vil jeg nok være interisert. Forutsatt at pris ikke blir helt hinsides. Pumper manuelt min gamle Jabsco i dag, funker egentlig greit det også. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Jawik Svart 30.November.2010 Link til dette innlegget Svart 30.November.2010 (redigert) Det absolutte stille toalett. Moderne utgave. Nesten stille bortsett fra "splas" lyden. Redigert 30.November.2010 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mariell Svart 30.November.2010 Link til dette innlegget Svart 30.November.2010 Ikke mobb Do bøtta. Har hatt det også. Til og med luxsus utgave med sitte ring. Funka på ett vis det også. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
avmønstret5 Svart 30.November.2010 Link til dette innlegget Svart 30.November.2010 Problemene som løftes opp her på båtplassen til tider, løfter i alle fall opp mine øyenbryner.Det er mye som bråker uendelig mer en ett el. toa her i båtverden og i verden forøvrig. Eks. -Noen noen kommer godt påseilet ombord - Når prøysiske komandobrøl jaller mellom bergene ved tillegging. - når unge slippes ut i jolla og terroriserer omgivelsen. - når måkene skriker som han dere vet beskriver det - Når noen har seg og skriker det ut til omgivelsene osv osv Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2010 Andre driter i det, meg inkludert! Bjørn Du har ikke med deg unger som helst ikke skal våkne når du har vært på ramma skjønner jeg!!!!! Det gjør jo ingen ting om dassen er litt stillegående Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 1.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2010 .......... Det gjør jo ingen ting om dassen er litt stillegående Så sant så sant!!! Men jeg vil heller ha en pumpe som kverner opp "udyret" enn en som svelger den hel!!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Key Freak Svart 1.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2010 Til Mateco og Pettersand; God dag mann, økseskaft! Over og ut. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Ulv I Svart 1.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2010 jeg ville å gjerne hatt et stillere toalett da jeg helst ikke vil vekke de små når de har sovnet på kvelden og jeg gjerne vil tømme slangen før jeg legger meg ;-) så ja, farco, reklamer om de toalettene så jeg å ser når de blir lansert og helst ha noen gode priser for dem :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Farco Svart 1.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2010 Disse toalettene ligger nok i et relativt høyt prissjikt, men vi vil ha gode introduksjonstilbud, især til BP medlemmer! Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
RSL Svart 2.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2010 Problemene som løftes opp her på båtplassen til tider, løfter i alle fall opp mine øyenbryner.Det er mye som bråker uendelig mer en ett el. toa her i båtverden og i verden forøvrig. Eks. -Noen noen kommer godt påseilet ombord - Når prøysiske komandobrøl jaller mellom bergene ved tillegging. - når unge slippes ut i jolla og terroriserer omgivelsen. - når måkene skriker som han dere vet beskriver det - Når noen har seg og skriker det ut til omgivelsene osv osv Som mange over prøver å si, er det ikke andres dasser som er problemet, ei heller at det skal bråke for naboen. Det er for å ikke vekke andre ombord i egen skute kveld eller nattestid. Eller er det slik at man skal irettesette unger som våkner av nedtrekking med at om de ikke er stille, blir de sendt ut i jolla midt på natta for å terrorisere omivelsene? Eller skremme dem med at om de ikke tier stille og sovner igjen snarest, kommer det noen fulle menn ombord..... Er det virkelig slik at siden det potensielt er mye annet som kan komme til å bråke, skal man gi f""& i omgivelsene? RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
alidal Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 4 år gammel tråd, men har det skjedd noe revolusjonerende når det gjelder støy fra el. toaletter i løpet av denne tiden? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.