Jump to content

Rio 550 Sport skjærgårdsjeep


Rolf

Recommended Posts

Noen som kjenner til eller har erfaring med Rio 550 skjærgårdjeep?

Har sett på en slik og den virker ok med høyt fribord og antar passe motor vil være 90-115hk.

Hvordan går den i litt sjø, kvalitet på støp, innfesting av håndrekker og luker og eksisterer produsenten nå er slikt jeg gjerne skulle visst mere om.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

http://www.berg-hansenbat.no

 

Kanskje dette er plassen du skal ha tak i.

 

Utvilsomt samme båten. Blir nok ikke aktuelt med selvstøp for meg men prisen var det ikke noe noe å si på.

Et forsikringsselskap solgte i forrige uke en slik. Tror den gikk for ca 45.000, båten hadde sunket (antakelig pga tettet selvlensing) og bar preg av å være brukt, med riper i skrog, slitte puter, knust vindskjerm osv. I tillegg hadde den blitt skadet i minst en pullert innfesting under hevingen samt at det da hadde kommet mye vann ut mellom skrog og innerliner ved motorfestet.

Det fulgte med en 140 hk Tohatsu som ble ansett å være vrak (ikke utført førstehjelp, ligget under vann med strøm på).

Jeg fikk ikke tilslaget men det jeg så av båten ga forsåvidt mersmak. Ser det er noen tilsalgs på finn.no

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Nei, tror ikke det er den. Husk at motoren var iflg verkstedet helt ubrukbar. Dessuten så hadde den jeg så på kun et instrument, denne har flere.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...