ut mot havet Startet 30.November.2010 Del på Facebook Startet 30.November.2010 Vurderer å sette hardtop på Snekka, ein Viksund 880. Er det nokon som har form eller veit om nokon som lager hardtop til denne. Viksund leverer dette men synest det vert kostbart. Vart fortalt at ein privat person lager dette men finn ikkje adresse og navn. Nokon som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 9.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2011 (redigert) Prøver å løfte denne tråden, var nesten sikker på at det i dette vide kongerike var Viksundeigarar som driv med litt støping sjølv og som har støpt sin egen hardtop. Har også fått nyss om at det er nokon som produserer i mindre målestokk for salg, men problemet er at eg ikkje har noko navn eller adresse å henvende meg til. Veit at Viksund har hardtopp for salg til 880 men dette er ikkje aktuelt for meg no. Så eigarar av Viksund 880, gi meg eit tips. Kanskje du har støpt ein hardtop sjølv eller veit om nokon som har gjort det. Er takknemlig for svar. Redigert 9.Januar.2011 av ut mot havet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PAS Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Hjelper deg å løfte denne tråden, er også på utkikk etter det samme:) Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Tenk deg godt om. Jeg har hatt 880 med hardtopp, satt i skyggen hele tida. Sitér dette innlegget Link to post
viksund 990 Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Hva for en pris vil Viksund ha for hartoppen nå? Tror kansje formen til denne hartoppen ligger på Storebø i Austervold komune. Viss det eksisterer prøv Storebø slipp og mek. verksted. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 1.Mars.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 Tenk deg godt om. Jeg har hatt 880 med hardtopp, satt i skyggen hele tida. Eg vil heller ha litt skygge framfor at eg får cokpit full av sjø, i motsjø med noko vind vert det mykje sjø innover dekk som videre presser seg inn mellom vindskjerm og kalesje. Erfaring frå sist sommer med mykje regn tilseier at ein lukka båt med hardtop og bakvegg er å foretrekke, det vert fuktig under kalesje med regn i fleire dager sjølv om kalesje er tett. Viksund skal vel ha nermare 10 lapper for ein hardtop så dette vert kanskje løsnina. Sitér dette innlegget Link to post
PAS Svart 1.Mars.2012 Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 Fikk pris fra Viksund i dag, de skulle ha 9500 + frakt. jeg trenger en ny kalesje og har vurdert hardtop i tillegg, men synes prisen på hardtop var litt i overkant av hva jeg hadde beregnet. Interessant det "pipp" sier om skygge også, men enig med "ut mot havet" at sjøsprøyten i motsjø er lei. Det skulle vært interessant og visst hva høyden i cockpit blir med hardtop. Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 1.Mars.2012 Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 Jeg er 182 (var), høyden var ikke noe problem. Det jeg hadde å utsette var som tidligere nevnt skyggen. Åpningen i toppen var for liten og plundrete med kalesjeduk og knapper på utsiden, men den var helt tett og ikke vannintregning. Mulig det finnes flere utgaver. Sitér dette innlegget Link to post
viksund 990 Svart 1.Mars.2012 Del på Facebook Svart 1.Mars.2012 Det er en hartopp som passer til 770 og 880 høyden kan justeres till med alu rør mellom vindskjerm og tak, minuset er da at orginalkalesjen ikke passer. Men husk det er to forsjellige vindskjermer til 880 de første skrådde bakover og da må man være litt kreativ ved montering av hardtopp. prisen var ikke verst kostet 7500,- for ca 20 år siden. da kostet pakken med kalesje, bøyle, bslag og hardtopp 12000,- Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 5.Mars.2012 Del på Facebook Svart 5.Mars.2012 Det er en hartopp som passer til 770 og 880 høyden kan justeres till med alu rør mellom vindskjerm og tak, minuset er da at orginalkalesjen ikke passer. Men husk det er to forsjellige vindskjermer til 880 de første skrådde bakover og da må man være litt kreativ ved montering av hardtopp. prisen var ikke verst kostet 7500,- for ca 20 år siden. da kostet pakken med kalesje, bøyle, bslag og hardtopp 12000,- I dag koster vel bare kalesjen 12000 alene. Sitér dette innlegget Link to post
viksund 990 Svart 5.Mars.2012 Del på Facebook Svart 5.Mars.2012 kajesje nå koster fra 8000,- til 16ooo,- kommer ann på hvem som syr den. Sitér dette innlegget Link to post
Tugman Svart 6.Mars.2012 Del på Facebook Svart 6.Mars.2012 Noen som vet om det er laget en fornuftig hardtop til 27 fots Columbi? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.