Jump to content

Viksund 880, nokon som har form til hardtop?

ut mot havet

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Prøver å løfte denne tråden, var nesten sikker på at det i dette vide kongerike var Viksundeigarar som driv med litt støping sjølv og som har støpt sin egen hardtop. Har også fått nyss om at det er nokon som produserer i mindre målestokk for salg, men problemet er at eg ikkje har noko navn eller adresse å henvende meg til. Veit at Viksund har hardtopp for salg til 880 men dette er ikkje aktuelt for meg no. Så eigarar av Viksund 880, gi meg eit tips. Kanskje du har støpt ein hardtop sjølv eller veit om nokon som har gjort det.

Er takknemlig for svar. :thumbsup:

Redigert av ut mot havet (see edit history)
  • 1 år senere...

Tenk deg godt om.

Jeg har hatt 880 med hardtopp, satt i skyggen hele tida.

Eg vil heller ha litt skygge framfor at eg får cokpit full av sjø, i motsjø med noko vind vert det mykje sjø innover dekk som videre presser seg inn mellom vindskjerm og kalesje. Erfaring frå sist sommer med mykje regn tilseier at ein lukka båt med hardtop og bakvegg er å foretrekke, det vert fuktig under kalesje med regn i fleire dager sjølv om kalesje er tett.

Viksund skal vel ha nermare 10 lapper for ein hardtop så dette vert kanskje løsnina. :sailing:

Fikk pris fra Viksund i dag, de skulle ha 9500 + frakt. jeg trenger en ny kalesje og har vurdert hardtop i tillegg, men synes prisen på hardtop var litt i overkant av hva jeg hadde beregnet.

Interessant det "pipp" sier om skygge også, men enig med "ut mot havet" at sjøsprøyten i motsjø er lei. Det skulle vært interessant og visst hva høyden i cockpit blir med hardtop.

Det er en hartopp som passer til 770 og 880 høyden kan justeres till med alu rør mellom vindskjerm og tak, minuset er da at orginalkalesjen ikke passer. Men husk det er to forsjellige vindskjermer til 880 de første skrådde bakover og da må man være litt kreativ ved montering av hardtopp. prisen var ikke verst kostet 7500,- for ca 20 år siden. da kostet pakken med kalesje, bøyle, bslag og hardtopp 12000,-

Det er en hartopp som passer til 770 og 880 høyden kan justeres till med alu rør mellom vindskjerm og tak, minuset er da at orginalkalesjen ikke passer. Men husk det er to forsjellige vindskjermer til 880 de første skrådde bakover og da må man være litt kreativ ved montering av hardtopp. prisen var ikke verst kostet 7500,- for ca 20 år siden. da kostet pakken med kalesje, bøyle, bslag og hardtopp 12000,-

I dag koster vel bare kalesjen 12000 alene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...