Jump to content

Monteringsspørsmål om varmekilder


Verrie

Recommended Posts

Med båten jeg kjøpte i fjor fulgte der med mange deler for montering av vannbåren varme, deriblant en del radiatorer, slanger etc. Det som imidlertid har skapt bry for meg, er 2 stk bokser av merket "Heat On". Antar at enkelte medlemmer kjenner igjen disse og kan fortelle meg hvordan de kobles, samt hvor de normalt anvendes ?? (dessverre har jeg ikke fått noen beskrivelser for montering etc.)Disse ser slik ut :



 

 

Der medfulgte også to viftelignende saker, er der noen forslag til montering på disse ??:


 

Håper på mange, gode og utfyllende svar slik som det pleier...........

Link to post
Share on other sites

Dette er en ganske vanlig "bussvarmer". Varmt kjølevann tilkobles messingstussene og strøm på vifta er det som skal til. Du har også to defrostermunnstykker som kan brukes for å holde dugg borte fra styrehusvinduene.

 

Men hvordan kobles defrostermunnstykkene ?? Kan jo umulig gå noe vann her :diving???????

 

Noe forslag ??

Link to post
Share on other sites

Korrekt antatt av Amorosa. Det ser dog ut til at der mangler slangeuttak for varmluft til de medleverte defrosterdyser. Å klippe hull og lodde på noen passende stusser bør ikke være allverdens utfordring. Kan faktisk se ut som det er runde forblendede huller under de åpningsbare lukene.

 

Går man inn på Heat-On sin hjemmeside vil man se at det er mye snadder under menyen til venstre. Nor Part eller noe deromkring er vel også noen som har mye snadder til varmeapparater.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...