margarus Startet 5.Desember.2010 Del på Facebook Startet 5.Desember.2010 jeg har hatt marna mb10a nå i noen mnd og har aldti starta den uten choke. må ofte kjinne noen sekunder ekstra enn normalt kansje men med første tenn så går den fint og trenger ikke "varmkjøres" for og ha fin gange nor den er kald. va sier dere andre med mb10? starter deres også lett uten choke eller må den startes med choke når den er kald? vis eg ska choke starte skal eg ha litt gass eller skal gassspjelde væra lukka? nede vesiden av rattet i snekka er det ein wire som henger ut med svart plast kule på. den wirene går ned til motor rommet men er ikke festet i noe, kan den engang vært en choke wire kansje? er litt redd for og starte den sur vis eg choker ser du. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 5.Desember.2010 Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Hvis en kald bensinmotor med forgasser starter greit uten choke så har den stort sett unødvendig fet blanding og dermed unødvendig stort forbruk på vanlig gange. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
margarus Svart 5.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 hmm tja vet ikke hvor stort forbruket er da det går litt tid og kjøre opp 35 liter for så ta tiden på det. er jo ein blande skrue på forgasseren jeg la forgasser armen ned mot tomgangs skruen og justeret armen inn til den gikk på 500omrd så justerte jeg blande skruen til en fin og jevn gange :) eller skal den skruen justere bensin forbruk ? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.Desember.2010 Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Her er en bra hjemme side http://nf.broach.se/motorer/volvo-penta-bensinmotorer/motorer/marna-motor Justere tomgangen side 18 600rpm se også side 24 om ventilklaringer som også er viktig. http://nf.broach.se/motorer/marna-motor/motorer/marna-motor/1976-volvo-penta-mb10a-instruktionsbok-publ-2504b.pdf Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.