Jump to content

Opplag på land, det rimer i innertaket

s/y UT-sia

Recommended Posts

Du mener naturligvis når en gass kondenserer.

Mener bare at kondensering av vanndamp ikke avgir varme i den forstand at temperaturen på dampen stiger.

F.eks. Vanndamp som holder 100 grader blir ikke varmere når den kondenserer.

Uansett er ikke den energien av betydning når vi snakker om kondensering av luft mot kalde flater.

Jøss. Bortsett fra at jeg åpenbart blandet begrepene gass og væske et øyeblikk, skjønner jeg ikke helt hva du sier. Men hva vet vel jeg, det er jo årevis siden de fine menskene på universitetet prøvde å banke varmelære inn i skallen min, og jeg har sikkert glemt mesteparten.

*Klipper seg nennsomt ut av tråden og går sin vei*

Hehe.... her ble det litt i overkant mye teori for min del.

Jeg kommer nok ikke til å rappe motoren på støvsugeren til madammen for å lage vakuum i båten for å spare strøm på oppvarming av båten.

For meg holder det i massevis at båten er tørr og fin innvendig så lenge jeg har på varme og har nok utlufting til at fuktig luft kan slippe ut.

Varmluftsovn som lager litt bevegelse i luften inn, tror jeg heller ikke er helt feil.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...