Jump to content

garmin 720 plotter vs lorenz hd med 7" skjerm

Jernklumpen

Recommended Posts

lurte på om noen har erfaring med garmin720 touch skjerm? er den enkel og bruke og ok og se på når skjermen er delt? kan det zomes på begge og du ser båten på den ene hele tiden?

noen erfaringer med lorenz 7" hd skjerm, den kan ikke deles opp men bildet kan vinkles så man ser litt fremover og får dermed bedre oversikt? stemmer dette? er dette bra nok til og se hindringer tidlig??

erfaringer noen?

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Vi har hatt en 720 med G2 Visionkart i sommer og er svært fornøyd med både kart og plotter. Svært rask oppdatering ved inn og utzooming. Lett å lese selv i sterkt sollys. Eneste aberet har vært at Garmin har sin egen filosofi på menyene. Litt ulikt og mindre intuitivt enn andre plottere som jeg har vært borti, så den krever litt knotting før man får den inn i fingrene. Ellers har touchscreenen virka helt tilfredsstillende.

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

lurer på om noen her har erfaringer med garmin 720 ang splitting av skjermen? var hos seatronic i moss og forhørte meg, men han jeg pratet med hatet tydlighvis garmin, for hal lurte på hvorfor jeg skulle ha touch skjerm og ikke knapper? og ville heller selge meg lorenz plotter, den så også fin ut men ikke til og splitte skjermen men du kunne vinkle bildet i 30grader og se litt bedre fremover meg litt innsoomet bilde (slik som man gjerne har når man bruker i trange ukjente farevann)

Er det noe spesiellt med splitting av skjerm på 720? Har erfaring med mange forskjellige plottere i fra 5" til 12" og jeg hadde ikke kjøpt en plotter uten splittskjerm, men heldigvis har de fleste det i dag.

Kan være litt knotete med touchskjerm på en såpass liten plotter som 7" i mindre båter ved litt sjøgang. Touchskerm er genialt når det gjelder å bevege seg rundt i kartet, erfaringene er litt mer delte når det gjelder annen betjening.

blir det ikke riper i glass? ble advart på seatronic at i saltvann er det "sand"?? og salt som lagde riper? litt usikker der. men syntes 720 ser fin ut og bygger mindre ut etter innfelling enn lorenz,(kun 25mm) så det blir nok den trur jeg.. noen som vet od den kan skaffes billigere andre steder enn seatronic,? 9999.-

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Erfaring fra Garmin touch-skjerm:

Beskyttelsesplast får du kjøpt på E-bay. Les litt på brukererfaringer.

Plasten er mindre følsom for saltvann og lettere rengjøre.

Det er ganske lite reflekser i plasten og lite reduksjon av lysstyrken.

(Plast kan kjøpes over disk til høy pris.

Pjokken som kjøpte det for oss kommer til jul.

Da kan jeg vise til en plast med god kvalitet.)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...