Jernklumpen Startet 5.Desember.2010 Del på Facebook Startet 5.Desember.2010 lurte på om noen har erfaring med garmin720 touch skjerm? er den enkel og bruke og ok og se på når skjermen er delt? kan det zomes på begge og du ser båten på den ene hele tiden? noen erfaringer med lorenz 7" hd skjerm, den kan ikke deles opp men bildet kan vinkles så man ser litt fremover og får dermed bedre oversikt? stemmer dette? er dette bra nok til og se hindringer tidlig?? erfaringer noen? Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Coast Svart 5.Desember.2010 Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Vi har hatt en 720 med G2 Visionkart i sommer og er svært fornøyd med både kart og plotter. Svært rask oppdatering ved inn og utzooming. Lett å lese selv i sterkt sollys. Eneste aberet har vært at Garmin har sin egen filosofi på menyene. Litt ulikt og mindre intuitivt enn andre plottere som jeg har vært borti, så den krever litt knotting før man får den inn i fingrene. Ellers har touchscreenen virka helt tilfredsstillende. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Hansi Svart 6.Desember.2010 Del på Facebook Svart 6.Desember.2010 (redigert) Kjøpte en 720 S på forsommeren. Har montert utvendig bronsesvinger med sjøvannstemp føler til ekkolodd. Motordata er også tilkoplet plotteren. Fungerer ok så langt. Grei og oversiktlig meny. Redigert 6.Desember.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bayliner285 Svart 13.Desember.2010 Del på Facebook Svart 13.Desember.2010 men, kan det zoomes og se båten hvis skjermen splittes? Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Hvis du ser på side 22 i manualen så ser det ut som om zooming er en opsjon også ved delt skjerm. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
abbor Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Hvis du vil kikke på et alternativ til Garmin 720, bør du se på Lowrance HDS-7m, finnes også som kombimodellen HDS-7. Sitér dette innlegget Link to post
bayliner285 Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 lurer på om noen her har erfaringer med garmin 720 ang splitting av skjermen? var hos seatronic i moss og forhørte meg, men han jeg pratet med hatet tydlighvis garmin, for hal lurte på hvorfor jeg skulle ha touch skjerm og ikke knapper? og ville heller selge meg lorenz plotter, den så også fin ut men ikke til og splitte skjermen men du kunne vinkle bildet i 30grader og se litt bedre fremover meg litt innsoomet bilde (slik som man gjerne har når man bruker i trange ukjente farevann) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Er det noe spesiellt med splitting av skjerm på 720? Har erfaring med mange forskjellige plottere i fra 5" til 12" og jeg hadde ikke kjøpt en plotter uten splittskjerm, men heldigvis har de fleste det i dag. Kan være litt knotete med touchskjerm på en såpass liten plotter som 7" i mindre båter ved litt sjøgang. Touchskerm er genialt når det gjelder å bevege seg rundt i kartet, erfaringene er litt mer delte når det gjelder annen betjening. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 14.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 er det mulig og sette på gjennomsiktig tape på skjermen for og bevare den mot riper lenger? virker touch funksjon da? Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
abbor Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Bruker ikke Garmin skjermer med glass ytterst på alle toucmodeller? Jeg har ikke sett 720, men 50xx og 70xx har i hvertfall glass slik at riper ikke er noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 14.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 blir det ikke riper i glass? ble advart på seatronic at i saltvann er det "sand"?? og salt som lagde riper? litt usikker der. men syntes 720 ser fin ut og bygger mindre ut etter innfelling enn lorenz,(kun 25mm) så det blir nok den trur jeg.. noen som vet od den kan skaffes billigere andre steder enn seatronic,? 9999.- Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
abbor Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Har ikke sett noen rapporter på US forum om problemer med riper på Garmin 50xx. De fleste på forumet er fiskere så de er ofte grisete på fingrene. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 14.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 någ fiskere med gørr på fingra kan bruke den så tenker jeg det går fint under kalesjen min også.. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
abbor Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Ta kontakt med Mjøsservice, skal ikke se bort i fra at de kan matche prisen fra Seatronic. Mjøsserive er også helt på topp når det gjelder kunnskap om produktene og kundeservice. http://mjosservice.no/ Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Erfaring fra Garmin touch-skjerm: Beskyttelsesplast får du kjøpt på E-bay. Les litt på brukererfaringer. Plasten er mindre følsom for saltvann og lettere rengjøre. Det er ganske lite reflekser i plasten og lite reduksjon av lysstyrken. (Plast kan kjøpes over disk til høy pris. Pjokken som kjøpte det for oss kommer til jul. Da kan jeg vise til en plast med god kvalitet.) Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Eller forsøk hos AX-Marine i Strømstad. Jeg fikk kjøpt en 720 et par tusen billigere enn i Norge i fjor vår. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Jernklumpen Svart 14.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 ax-marine? har du noe adresse dit? evt nettside? Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Coast Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 AX-Marine holder til ca 1 km sørover fra fergeleiet, på høyre side av veien. Ved bensinstasjonen hvis du kommer inn sjøveien. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.