Jump to content

Myk glassfiber ?


Rastløs

Recommended Posts

Jeg maser litt igjen jeg da.  

 

I forbindelse med mitt lille prosjekt dukker det stadig opp spørsmål.  Jeg mener å ha lest i en eller annen artikkel at man kan stive opp  myknet glassfiber. Så vidt jeg husker brukte man en

(sykehus) sprøyte og sprøytet inn på utsatte områder.   Det ser ikke ut som glassfiberen er myk hos meg enda ( tror jeg ) , men siden jeg skal rive ut dørken og sette ned nye bunnstokker, så kunne det være greit å gjlre noen forebyggende tiltak her. ( Forøvrig takk til Karapyl som kunne fremskaffe orginal beskrivelse fra selvbygger håndboken)  Det kan jo være greit at å slippe en pendlende kjøl.

 

Er det noen som husker hvor og hva denne artikkelen gikk ut på . event. vet hva som sprøytes inn ? ( Expoy lim ? )

 

Hilsen Anders, med stort pågangsmot og lite peiling.

 

(PS ! Nå har jeg løst motorfundament problemet.  Morild marin tar den  jobben )

Link to post
Share on other sites

De artiklene jeg har lest som omhandler myk glassfiber går på at en sandwichkonstruksjon har blitt myk. Styrken i en slik konstruksjon ligger i avstandsmaterialet, og hvis det løsner fra glassfiberen blir hele konstruksjonen myk. Da må kjernematerialet festes til glassfiberen igjen, ved en eller annen form for liming. Det kan gjøres som du sier ved å injisere med en kanyle.

 

Du har vel neppe sandwich i undervannsskroget, så dette bør ikke være noe problem for deg. Hvis selve glassfiberen har blitt myk har du fått knusningsskader, og da må vel det ødelagte området skiftes ut, evt forsterkes med å legge på mer glassfiber.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...