SigvaldVoldsund Startet 7.Desember.2010 Del på Facebook Startet 7.Desember.2010 (redigert) hei for ca 4-5 månder siden så kjøpte jeg en hurrycane 370 med henger, men saken var at eigeren hadde rota vekk eine delen av vognkortet. Det ble skrevet i kontrakten at dette skulle ordnes. Det jeg har fått høre med tiden er at "jeg holder på". og har sjekka det på nettet at hengeren ER registrert på han. Er det han må gjøre å melde om tap av vognkort? hvordan skal jeg få den omregistrert på dette viset?! Er det noen som har peiling på dette ? Redigert 7.Desember.2010 av SigvaldVoldsund (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.Desember.2010 Del på Facebook Svart 7.Desember.2010 Når én av vognkortdelene eller begge er tapt, må kjøretøyets eier, fylle ut en tapsmelding og sende denne sammen med kopi av legitimasjon til din nærmeste trafikkstasjon. Godkjent legitimasjon er for eksempel gyldig førerkort eller bankkort med bilde. Tapsmelding kan alternativt leveres ved oppmøte på en trafikkstasjon. Den vognkortdelen som eventuelt ikke er tapt, må innleveres på trafikkstasjonen. Vognkortet produseres nemlig alltid i 2 deler, selv om bare en av delene er tapt. Midlertidig vognkort utstedes deretter og det ordinære vognkortet kommer i posten etter 2-5 dager. mvh http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Vognkort/Tap+av+vognkort Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
superhenning Svart 12.Desember.2010 Del på Facebook Svart 12.Desember.2010 Hadde samme problem med en bil jeg kjøpte. Da sendte jeg et brev til biltilsynet der jeg forklarte at etter å ha prøvd å få selger til å melde del 2 tapt uten resultat og søkte derfor om at bilen ble omregistrert uten at del 2 ble levert. Fikk brev tibake om at jeg måtte møte på biltilsynet og vise brevet så var alt i orden. Veldig raskt og ryddig av biltilsynet. Her hadde vi vel og merke skrevet en av den gamle type salgsmelding som var levert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.