Jump to content

Hente båt i Danmark. Hva er vanlig tidsforbruk

Rastløs

Recommended Posts

Har kjøpt ny båt, og regner med å hente den i Danmark rundt påske.

Det blir min 4. Bavaria, men det er første gang jeg skal hente i Danmark.

Hvilken rute er vanlig å ta tilbake til Oslofjorden mon tro, og hvor lang tid er det vanlig å bruke ?

(Vi kommer til å være kun to i båten, så det blir ikke aktuelt med "maraton seiling".)

Påsken er fint, iallefall i 2011 da den er sen... Jeg hadde tatt turen til Skagen, og deretter over til Kjæringön, og tatt "E fyran" leden innakjærs til Strømstad.. tatt det som en tur siden turen tar slutt når en kommer til land

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det må vel bli den ruten andre nevner. Jeg har bare vært i skagen med motorbåt, og på en fin dag gikk det ikke mange timer over i 40 knop rett over Skagerak, og på hjemturen gikk turen fra Skagen til sånn omtrent Lysekil, og deretter svenskekysten opp til Strømstad med bunkringsstopp(alkohol), og deretter opp Oslofjorden. Trivelig tur.

Jeg skal også hente seilbåt i Danmark påsken, men fra Kolding som ligger lengre sør. Siden påsken er sen til neste år håper vi på godt vær og planlegger å bruke lengst mulig tid :sailing:

Vi starter palmehelgen og har foreløpig planlagt Kolding-Juelsminde-Grenå-Sæby/Læsø-Skagen-Lillesand. Men, det kommer helt an på vær og vind. Danmark er et fint sted å feriere og ingen grunn til å stresse hjem.

Heller lite, men lekkert laget

Litt til

Om sommeren seiler vi fra Smøgen til Sæby som ligger noen nautiske sør for Fredrikshavn. Men du kan også seile

Hals-Læsø

Læsø-Marstrand

Og der i fra etter eget ønske.

Men trives godt i Danmark, og ville fulgt danskekysten opp til Skagen. I påsken har du noen dager og ta av.

Bruk tid og kos dere.

Går du ned fra 40 til 36 fotern. 40 fotern din er jo nesten helt ny Rasløs. Har du tatt plasten salongen enda :lol:

Uansett GRATTIS

Vi sees!

Jeg ville tatt Limjorden-Læsø, Læsø-Käringön, så langs kysten nordover. Gjestehavna her (verdens navle, Skjærhalden) er jo en fin mellomstopp.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Litt til

Om sommeren seiler vi fra Smøgen til Sæby som ligger noen nautiske sør for Fredrikshavn. Men du kan også seile

Hals-Læsø

Læsø-Marstrand

Og der i fra etter eget ønske.

Men trives godt i Danmark, og ville fulgt danskekysten opp til Skagen. I påsken har du noen dager og ta av.

Bruk tid og kos dere.

Går du ned fra 40 til 36 fotern. 40 fotern din er jo nesten helt ny Rasløs. Har du tatt plasten salongen enda :lol:

Uansett GRATTIS

Å var den plasten til å ta av ? :tongue:

Ja jeg gikk mot strømmen og byttet ned i størrelse gitt. 80% av tiden er det kun 2 ombord. Da er 40 fot egentlig litt stort. Tror 36 er omtrent akkurat passe. - også synes jeg den nye riggen, med fokk istedenfor genoa var suveren. (Merk vi har bestilt en gennaker i tillegg)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...