Jump to content

Billig stativ...


Haje

Recommended Posts

Heisan,

 

Bygget i fjor et solid, men akk så tungvint stativ (for vinteropplag) med 2"/4 trebjelker og galvaniserte vinkler, bolter etc. Skal i år ligge i trangere område, og trenger egentlig et lett og nett stativ med e.g. to ben foran, to bak og en overligger på toppen.  Ser at disse er vanlige rundt på området.

 

Hvor kan man kjøpe slikt til en ok pris i Oslo? Hva skal man betale?

 

Har en 23 fots daycruiser, så det skulle ikke være behov for så avanserte saker.

 

Noen??

Link to post
Share on other sites

Heisan,

 

Bygget i fjor et solid, men akk så tungvint stativ (for vinteropplag) med 2"/4 trebjelker og galvaniserte vinkler, bolter etc. Skal i år ligge i trangere område, og trenger egentlig et lett og nett stativ med e.g. to ben foran, to bak og en overligger på toppen.  Ser at disse er vanlige rundt på området.

 

Hvor kan man kjøpe slikt til en ok pris i Oslo? Hva skal man betale?

 

Har en 23 fots daycruiser, så det skulle ikke være behov for så avanserte saker.

 

Noen??

I fjor hadde jeg en Draco 23, og lagde opplegg som du beskriver med svære dimensjoner.  Ås/møne i 2''*4'' for bæreevnens skyld.  Tungt og uhåndterlig som bare f....      Men, "bena", dvs A-skrevene synes jeg var greit å ha hjemmelaget i treverk.

 

Har en Fjord W21 (6,5 meter og relativt høy).  Sjekket rundt på hva som fantes til gunstig pris, og havnet på dette:

 

lager meg "A-skrev" av 2''*3'' (2''*2'' holder antakelig i massevis) med bolt og vingemutter .  Forbruk ca 16 m trelast og to bolter, pris 150,-

kjøper 1*3 m og 1*4 m alurør med skjøtestykke og endekopper for ås/møne og teleskopisk alu midtstøtte 1,5-2,7 m med fot og muffe fra O.B. Wiik (Skedsmo), pris ca 1.000,-

 

Løsningen gjør at jeg videre kan pakke sammen hele opplegget "med en stropp rundt" i en 3-4 m lang pakke og legge bak garasjen til våren.  

 

Til sammen ca 1.200,-.  Ca 1/2 pris av komplett O.B. Wiik stativ.  Penger det og.

 

Tror ikke du skal hoppe over midtstøtten, blir veldig langt spenn med 7 m ++.  Og du bør tjore A-skrevene til båten.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...