index Startet 12.Desember.2010 Del på Facebook Startet 12.Desember.2010 Jeg har en Mobitronic 25A lader i båten, men den er ikke helt i form etter hva jeg kan se. Ved vanlig lading virker den helt OK, men når den slår over til vedlikeholdslading går den ikke langt ok ned! Den blir liggende på 14,15 volt, selv etter flere dager. Og det er vel neppe bra for batteriene. Er det noen som aner hvordan man kan justere vedlikeholdsspenningen selv? Om jeg sender den inn koster fort reparasjonen like mye som laderen, og jeg har helst ikke lyst å bytte ut en ellers god lader.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hegra Svart 12.Desember.2010 Del på Facebook Svart 12.Desember.2010 Tja, si det. Det er som du helt sikkert vet bra med høyere spenning når det er kaldt. Men om 14,15 v er for høyt som vedlikeholdslading vet jeg ikke. Kanskje laderen din er lurere enn du tror. Skulle vært kjekt og vite hvor høyt den gikk hvis tempen var 20 + både på batteri og lader. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 12.Desember.2010 Del på Facebook Svart 12.Desember.2010 VR3 er potensiometeret for vedlikeholdsspenningen hvis det er en 925-012TD det er snakk om. Mo opp pot'et litt når du først justerer. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2010 Kanskje laderen din er lurere enn du tror. Skulle vært kjekt og vite hvor høyt den gikk hvis tempen var 20 + både på batteri og lader. Neppe særlig lur! Den går like høyt på sommeren også... VR3 er potensiometeret for vedlikeholdsspenningen hvis det er en 925-012TD det er snakk om. Bra! Vil det si at det er merket med VR3, eller må jeg ha en tegning for å finne det? Modellbetegnelsen husker jeg ikke, det er en enkanals 25A/12V lader i alle fall... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mix Svart 12.Desember.2010 Del på Facebook Svart 12.Desember.2010 Pot'et er merket med VR3. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.