Jump to content

VC17 kontra Jotun Racing Ultraspeed


Coast

Recommended Posts

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt en brukt First 40.7. Denne har ørten lag med selvpolerende bunnstoff av ukjent merke. Dette skal nå slipes av, fjerner nå både bunnstoff og primer. Jeg har tidligere god erfaring med VC17, men kan tenke meg å prøve Jotun Racing Ultraspeed. Meningen er å legge på tre lang med Jotun Antipest epoxyprimer før bunnstoff.

Er det noen her som har erfaringer med dette bunnstoffet.

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Link to post
Share on other sites

Jeg har en liten erfaring med Joton Racing, utenpå Antipest...30% slapp fra Antipest'en.

Gjorde som anbefalt på boksen, men jeg vet ikke hva som skjedde, men var tydligvis ikke godt nok feste til at det satt skikkelig.

 

En på forumet her hadde ett datablad (som jeg aldri har sett verken på boksen eller fant på Jotun.no) hvor det stod at en måtte ha vanlig primer mellom Antipest og Racing. Har dette på nå, og det ser ut til å sitte som forventet.

 

TA

Link to post
Share on other sites

Da jeg la 4 strøk Jotun antipest i 2006,sto det at jeg måtte ha ett strøk enkomponent primer dersom jeg skulle bruke Racing. Ved selvpolerende trengs ikke dette.

Mitt satt som smurt :giggle:

 

Men i år da naboen skulle gjøre det samme,var denne teksten borte. Men han la enkomponent til slutt for å være sikker på god heft.

Link to post
Share on other sites

Ja, da blir det nok tre strøk Jotun Antipest plus et strøk Vinylprimer før bunnstoffet kommer. Ikke noen vits å ta noen sjanser på at bunnstoffet sitter direkte på tokomponenten.

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...