Astor Startet 13.Desember.2010 Del på Facebook Startet 13.Desember.2010 (redigert) Jeg har forsøkt meg fram med snøfjerning uten å ligge rett ut som krøpling etter endt jobb. Med løvblåseren på lett snø blir alle kroker og kriker fri for snø uten at man må lempe vekk snøen for hånd. Dette virker utmerket. Sist uke regnet det under minus 5 grader ute, Resultat var et tykt lag med is over alt. Hey'di Smelt tok jobben. Teakdekket har ingen spor etter kemikalier. Teakdekket er helt rent og tørt. Jeg hjalp til med undervarme fra motorrommet med Eberen på fullt i ett døgn. Varmen spredde seg fint under dekk og hjalp til med issmeltingen. Fra importøren/produsent: Hey'di Smelt Effektiv issmelter. Beskrivelse Effektiv issmelter på basis av magnesiumklorid. Bruksområder Trapper, oppkjørsler, parkeringsplasser, fortau, gangveier, etc. Bruksmåte Hey'di Smelt strøs ut med skuffe, spade e.l. Dersom man strør for hånd bør arbeidshansker benyttes. Fordel perlene jevnt utover. Forbruk avhenger av temperatur og istykkelse. Når perlene har smeltet seg gjennom islaget og løsnet det fra underlaget, skal isen og smeltevannet fjernes. Dette er spesielt viktig på betong som ellers kan bli utsatt for frostsprenging. Hey'di Smelt kan benyttes som støvdemper på grusdekker i den varme årstid. Hey'di Smelt inneholder ingen giftstoffer og er ikke skadelig for mennesker, dyr eller vegetasjon ved normal bruk. Lagring Lagres tørt - Lukk spannet etter bruk. Oppbevares utilgjengelig for barn. Pakning 5 kg og 10 kg spann. Redigert 13.Desember.2010 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ray Svart 13.Desember.2010 Del på Facebook Svart 13.Desember.2010 Takk for tipset Astor Blir det igjen noen rester av "stoffet" etter smeltingen, som må fjærnes eller tar det seg av neste snøfall. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
småbåtentusiasten Svart 13.Desember.2010 Del på Facebook Svart 13.Desember.2010 (redigert) Gjelder bolig, ikke båt (har ikke prøvd der): Lønner seg å tørke av sko og støvler med en våt klut etter å ha trasket gjennom det der. Tørker ellers inn med flekker på varme innefliser. Har gått over til å bruke skarpe småsten i inngangspartiet fremfor snesmelter som blir litt klissete. Redigert 13.Desember.2010 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 I båten min er det stort sett alltid 20-25 grader siden jeg bor i den. Da smelter stort sett snøen etter noen dager av en eller annen merkelig grunn Dette fungerer også fint og sørger for at båten stort sett alltid er operativ, men blir litt kostbart og bortkastet å fyre båten gjennomvarm hele vinteren hvis man ikke bor i den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.