Jump to content

Generator, hva kan være fornuftig verdi ved salg?


Vidar'n

Recommended Posts

Heisann :smiley:

 

Jeg har en generator, sjøvannskjølt på 9,8 kw. 3000 omdr.

Motor er en 2 syl volvo som vistnok var ny i ca 2004. Samme år ble selve generatorbiten overhalt og viklet på ny. Generatoren er den originale som sto fra båten var ny, mener å huske det er en G&M generator, år 1989. Lydkasse.

Den står nå på land for å bytte motorlabbene.

Helt ok sak som skal ha gått ca 500 timer siden overhaling og bytte.

Dersom jeg selger denne, hva kan da en fornuftig pris på slikt utstyr være??

 

Vidar'n :smiley:

Link to post
Share on other sites

Heisann

 

Tror/tipper vekten på denne er ca 250-300kg, har ikke sjekka, men et råtipp. Målene er:B 65, H 65, L 90.

Har sjekka nettet etter lignende generatorer for salg, men det ligger ikke noen nå som jeg finner.

Ja, komplett med fjernstartpanel, "plug and play".

Rundt 10-20 ? Så da kan jo en evt fornuftig pris ligge på 15 lapper.. :confused:

Huff, nei, her er jeg totalt grønn. :crazy:

Får nok ta noen bilder og sjekke markedet på Finn.

 

Vidar'n

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg hadde samme agg. i 45' min og var veldig fornøyd. 15 stykker for et skikkelig aggregat er da billig? Slipper jo de tullete ensylindrete smågreiene på tre-fire kw. som bråker og hamrer seg bare av kaffetrakteren. Det er nok oftest de med litt god råd som bytter fra tre tusen rpm til 1500 bare på grunn av lyden. Du må vel gi godt over hundre for et som er halvparten så stort vel


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde samme agg. i 45' min og var veldig fornøyd. 15 stykker for et skikkelig aggregat er da billig? Slipper jo de tullete ensylindrete smågreiene på tre-fire kw. som bråker og hamrer seg bare av kaffetrakteren. Det er nok oftest de med litt god råd som bytter fra tre tusen rpm til 1500 bare på grunn av lyden. Du må vel gi godt over hundre for et som er halvparten så stort vel

Hei

Det var rett nok 7-8 års siden, da ga jeg ca. 70k for et Kôhler 4 kw. som går på 1500 rpm.

La rett nok noen kroner i eksos/vannuskiller. Jeg er fornøyd og har fått mange hyggelige tilbakemeldinger fra båter som har ligget i nærheten.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...