Compromise Startet 14.Desember.2010 Del på Facebook Startet 14.Desember.2010 (redigert) Hei. Det er min første vinter med båten på vannet, og jeg håper å få tatt noen helgeturer. Nå har det jo vært ganske kaldt eller mye vind hittil i vinter så det kun blitt en tur. Vi har tenkt en tur i nyttårshelgen, og da skal også yngstemannen være med, så det hadde vært en stor fordel å hatt tilgang på strøm for ladning og evt. litt varme. Var på Østre Bolærne i helgen, men der var det ikke strøm tilgjengelig. Vet noen om det er gjestehavner/ uthavner i Oslofjorden, hvor det er mulighet for strøm i vinterhalvåret? Redigert 14.Desember.2010 av Skipet 5 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
Astor Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Vi har alltid hatt mange vinterturer med Astor. Horten er vår favoritthavn. Her er det strøm men mange om hvert uttak. Ta med lange skjøteledninger! Oscarsborg er et annet alternativ. Her er det strøm og billettautomat, Samme i Horten. Tror det er strøm i havna i Slemmestad. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Marida Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Hærføl og Skjærhalden har strøm Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Det ligger i hvertfall 3 båter i kanalen i Moss (sydsiden) med tilkoblet landstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Vi har strøm her i Sandefjord. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
lgboat Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Og glem ikke nye Drøbak Gjestehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Jeg lå i Drøbak de siste helgene før opptak, og det funket bra. Sentralt og fint, samt man kan følge med på skipstrafikken ut og inn av fjorden! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Når du sier "følge med", så følger det vel også med en del hiv når danskebåtene passerer? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Figaro Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 (redigert) Ja, min erfaring er at da" følger man med, både opp og ned" Snakket med en båteier som har fast plass i Drøbak "gamle havn" og han mente at det spøkte for facilitetene i den nye havna, da man har brukt altfor mange penger på anlegget hittil. Og hvorfor i all verden har man ikke fyllt på videre med steinmolo istedenfor en bølgebryter som ikke hjelper nevneverdig på svellet fra Color Line og DFDS? Redigert 15.Desember.2010 av Figaro (see edit history) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 (redigert) Det gynger litt, men så lenge jeg lå longside, med nebbet ut mot fjorden, så var det ikke noe problem. Jeg har også lurt på hvorfor de ikke fylte ut med stein, for å unngå disse bølgene? Redigert 15.Desember.2010 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Kan det ha noe med dybdeforholdene? Kanskje det er vel dypt for utfylling der bølgebryteren er? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Det er sikkert derfor Lars! Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Strömstad har strøm, men det er kanskje litt i lengste laget for en helgetur. Nå kommer vel også isflakene drivende ut Løpern/Sekken, slik at seilas i mørket ikke er tilrådelig. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 15.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Takk, her var det mye nyttig info. Jeg har vinterhavn i Horten, så Strømstad blir nok i lengste laget for en helgetur. Det begynner vel å bli litt drivis i fjorden nå, så man må nok satse på å gå mens det er lyst. Nye Drøbak gjestehavn er fin den, men jeg syntes det gynget litt for mye sist jeg lå der. Man er nesten avhengig av å ligge longside der slik Tom Rør nevner. Trangt er det også. Tror nok ikke den havna får mye besøk av meg slik den er nå. Sitér dette innlegget /per Link to post
Mariell Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Ett spørsmål til dere som farter rundt på tur i -10-15 grader. Hvordan i all verden greier dere å få fortøyningene av og på? Mine er stiv frossene. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
:båt1 Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 tror det er stømm i Tønsberg også Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Begynner vel å bli vanskelig å komme seg inn til Tønsberg pga isen nå. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tine IV Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 'Mariell' Hvordan i all verden greier dere å få fortøyningene av og på? Det er det minste problemet syntes jeg da,å jeg har endel timer på sjøen om vineren.Har du kvalitetstau så hjelpe det vel på litt,+ at mine henger innunder kalesja når dem ikke er i bruk.Kan jo være litt småkjipt å få av etter en helg,men som sagt så er det et lite problem.Verre er de om det er endel snø ,så ska du finne noe å fortøye i Strøm finner du også i Holmestrand ,det er en knall by å besøke på denne årstiden syntes jeg da.Er mye der jeg ,et inntern tips.Under turistinfotavla ved innerste flytebrygga i by'n,se under der ved kassa.Der en det en 16 amp (blå kontakt) så der kan du guffe på,om ingen andre har funnet den før deg. Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Mariell Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 'Mariell' Hvordan i all verden greier dere å få fortøyningene av og på? at mine henger innunder kalesja når dem ikke er i bruk.Kan jo være litt småkjipt å få av etter en helg, Tine IV Er det som er mitt "problem". Ligger ikke i hjemmehavn men overvintrer i gjesthavna i Sandefjord. Ligger med "vanlige" fortøyninger og ikke faste som er tilpasset båsen i hjemmehavna. Blir jeg desperat nok, kan jeg vel få tint dem med kokende vann. Blir uansett ingen tur før månedskifte Feb/Mars. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Verrie Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Mariell, jeg passer på og legge fortøyningstau tørt og i rom med litt varme. Om det regner eller snør og det fryser til is på tau, bruker jeg hammeren til å løsne islaget, tre skrujern igjennom stikket og løsne pålestikket. Dersom jeg fortøyer med allerede vått tau, lager jeg løkke på fortøyningstau i tillegg til det ferdige spleisede løkke, slik at det bare er å hukke av når jeg skal forlate plassen, for deretter å ta tau inn for tining/tørking. Har til tross for dette opplevd å gi opp. Da kuttes fortøyninger med øks. (skjer heldigvis ikke ofte). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.