Sturee Startet 15.Desember.2010 Del på Facebook Startet 15.Desember.2010 Hei Jeg har en mercury 15hk sea pro 2t motor 1996mod. når jeg kjører mellom 0 og 50% gass, lager den en lyd, nesten som en veldig kort pust virker det som. den mister turtall i 1/2 sek og det høres ut som den skal dø ut, så kommer den, akkuratt som om jeg drar ut dødmannen, og putter den i før den dør. skjer med ca 3-8sek mellomrom. har ikke problemer med dette når båten planer, selv om jeg planer med kun 30-40%gass. båten er 10 fot og veldig lett, så den planer med veldig lav gass. Noen som kan hjelpe meg med dette? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Sjekk tenninga. På min er rorkulten fjernet,og et stag fra tomgangsskruen(der primeren er)og bakover under svinghjulet er borte. Tror dette gir litt feil tenning på lave turtall,der dropper turtallet på min også av og til. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 15.Desember.2010 Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Sett den i en testtank (eller improviser) og kjør til fusk. Sjekk tenningen vha stroboskop. Hvis det er den som kutter ut, feilsøker du med peak voltmeter eller osciloskop. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 15.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 Har desverre ikke slikt utstyr, heller ikke tilgang til det, men motoren funker perfekt og helt strøkent på høyt turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 15.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2010 på min er også rorkulten fjernett, nettopp tatt den av selv. men har kun kjørt den med rorkult, ikke prøvd styring med kontrollboks enda Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 17.Januar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 (redigert) Har fortsatt ikke funnet ut av dette, har ikke slikt utstyr. noen som evt vet om andre måter? Redigert 17.Januar.2011 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.