Jump to content

Da ser det ut som om Stauden kan få motorer


Sydvesten

Recommended Posts

Siden jeg nå har surret rundt på nettet i et par år i min søken etter passende fremdriftsmiddel til Stauden slik at den igjen kan få saltvann under "kjølen", så har jeg endt opp med et par grønnmalte fra søta bror.

 

Dette medfører vel at vertøykisten også må oppgraderes  :yesnod: og oversikten over verskteder og delerlager til produsenten også kartlagt innenfor det området jeg forventer ferdes. :fishing: Har hørt at det er verksted på hvert eneste nes langs kysten, vet ikke om det stemmer..

 

Vel det er ikke fullt så galt er det vel ikke, håper jeg da  :flag:, men et par "pent" brukte 41A motorer med 600 timer på telleren ble det til; siden prisen passet bra sett i forhold til lommeboken, og gearutvekslingen passet bra sett i forhold til max propelldiameter på Stauden.

 

Tiden vil vel vise om dette var et godt valg eller ei..... TAMD 41A motoren er vel grei skapning fra VP, selv om den vistnok liker å dekke havnen med hvit røyk ved kaldstart

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har hørt at det er verksted på hvert eneste nes langs kysten

.....og onde tunger sier at det også er nødvendig :fishing::yesnod::flag:

 

TAMD 41A motoren er vel grei skapning fra VP, selv om den vistnok liker å dekke havnen med hvit røyk ved kaldstart

Jepp. Har akkurat anskaffet meg båt med 2xAQAD41A gått 1800 timer og kan skrive under på det...... Mine har gløding i innsugsmanifoldene og ved gløding i 30-60 sekund går det meget bedre. Ligner da mer på Ford-røyk, kanskje for å villede fienden  :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...