Jump to content

Termostat hus, montering - Kad43


Tromsværing

Recommended Posts

Hallo

Har hatt lekkasje frostvæske, pakning mellom termostathus og kjølevannspumpe (ferskvann). Så var det montering av denne ?

Vanskelig å vri denne på plass. Hylse med o-ringer mellom termostathus og eksosmanifoil. Tykk oval O-ring mellom termostathus og kjølevannspumpe. Hvordan monterer man denne enklest uten at o-ringene kommer ut av posisjon

Link to post
Share on other sites

Har prøvd tilsvarende på en VP 41. Samme utfordring. Jeg plundret med dette, tror jeg måtte tappe av kjølevesken mer en fem ganger fordi det ikke ble tett. Det ble tett til slutt, men jeg vet egentlig ikke hva som var utslagsgivende. Jeg mener å huske at jeg hadde fett på o-ringene for at det skulle gli lettere sammen.

 

Prøv og feil er det beste rådet jeg kan gi.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Bruk silikonspray type crc eller lignende når du monterer sammen, bruk skikkelig lys og et tynt skrujern som du dytter gummihylsen mellom pumpen og termostathuset på plass med. Sett røret mellom eksosmanifoilen på plass først. Så vrir du termostathuset nedover, og setter gummihylsen på plass. Bruker du silikonspray eller feks grease glir det på plass.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Da er Kad43 kjørt ca 15 timer og væsknivået stabilisert seg i ekspandsjonstanken. Alt ser ut til å være tett. Så jeg tror nok at denne O-ringen mellom termostathus og ferskvannspumpe ofte er årsaken til kjølevæskelekkasje. Det med å få O-ringen på plass gikk greit når man fant ut patenten. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...