Jump to content

Båtene fryst inne, hva må gjøres?

Yankee

Recommended Posts

Er sikkert skrevet noe om før, men jeg fant det ikke, og det er jo noe som sikket er aktuelt for mange nå........

Har en River og en Theri som har fryst inne fordi vinteren kom litt før jeg regnet med...... Therien sto det litt vann i da det frøs, men riveren var helt tom. Tåler disse båtene og fryse inne? Hva må jeg eventuelt gjøre for å prøve å redde dem :wflag:

Båtene ligger ikke på havet, men i en fjord

Vi hadde en steady 10-12 fot som ble liggende ute i fjor. Den har forsåvidt lagt ute i flere år, men ifjor var det første året den ble liggende fast i isen. Den lå med selvlenseren åpen, men med snø oppi, som smeltet og ble til is igjen, lå den etterhvert litt tungt. Når isen slapp på våren merket jeg at det var endel vann i skroget.

Båten ble dratt på land, snudd, og tømt. (Kjekt å ha vinsj på bilen da). Så ble båten lagt ut igjen. Ingen tegn til skade.

I år ligger den på land. Venter på nye vaiere til fjernkontrollen.

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...