baatsman Svart 28.Desember.2010 Del på Facebook Svart 28.Desember.2010 SUN FAST 37/Sunsail som selger. Tidligere utleiebåt. Tilstand-aner ikke. Men ingen upris. •Year: 2001 •Current Price: £ 39,000 Tax Not Paid (US$ 60,228) •Located in Portsmouth, Hampshire, United Kingdom •Hull Material: Fiberglass •Engine/Fuel Type: Single diesel •YW# 77108-2282961 •Sale Pending Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
slim shady Svart 28.Desember.2010 Del på Facebook Svart 28.Desember.2010 Løp å kjøp he he.Har en slik selv med vanlig7/8rigg.Ingenting å si på selve båten,den seiler bra i lite/medium vind men må reves litt tidlig men det er vel lett med rulle seil.Husk at båten er designet i 1986 og er i praksis 32,5 fot med liten akterlugar.Fordelen er jo at alt er nytt.Tåler litt sjø også. Sitér dette innlegget Link to post
John N Svart 28.Desember.2010 Del på Facebook Svart 28.Desember.2010 Kjørte ikke et av seilbladene en oppussingsserie av en slik båt for et års tid siden?? Sitér dette innlegget Link to post
slim shady Svart 28.Desember.2010 Del på Facebook Svart 28.Desember.2010 Mener det var en Twostar36 (svensk)som er ganske smal. Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 28.Desember.2010 Del på Facebook Svart 28.Desember.2010 Det er to båter vi har hatt som jeg savner i dag. Den ene er den som er nevnt tidligere i tråden, nemlig Jeanneau Rush 105 fordi den var en rask og rimelig turbåt for bruk i sommersesongen og den seilte godt. Masse båt for pengene, MEN... det var ikke en båt jeg ville gått på grunn med. Den var spinkel og tynn i skroget. Den var ikke bygd som f.eks en Najad, som er den jeg savner aller mest. Det var en eldre Najad 34 med akterkabin. Ja, den var riktignok fra sent på 70 tallet, men både Najad, Hallberg Rassy og de aller fleste som stammer fra Orust eldes pent, holder seg i verdi, er gjennomtenkte og er bygd som en tanks. Du slipper irriterende overraskelser og de er gode venner du kan stole på når du sitter der med følelsen av at du har rotet deg ut i vær du egentlig ikke ønsker å være i. Jeg tror vi fikk 430.000 for den i 2003 da den ble byttet ut i en HR 352. I den prisklassen du nevner kan du også få en del "samlebåndbåter" som for noen år siden var med på å gjøre ordet masseprodusert negativt ladet. Mitt råd er å heller gå for noe litt eldre som har fått hjelp av årene til å bevise sine sterke sider (og evt. avdekke hva som er et gjentagende problem ved modellen) Her har du et godt enksempel i dagens magre utvalg http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=24638617 Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 28.Desember.2010 Del på Facebook Svart 28.Desember.2010 HR 365 Rasmus er jo en klassiker av de skjeldene en slik båt kunne jeg tenkt meg selv også Nydelig! Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 (redigert) Litt innvendinger har jeg. Det er vel lite holdepunkt for at produksjonsbåter er spesielt spinkel og svak. Moderne plastbåtbygging tar utgangspunkt i styrke der den trenges. De båtene som nevnes er tunge og trege båter som også er relativt trange i forhold til nyere og mer utviklede konstruksjoner. Det er brukt mye plast, ok, men også disse båtene må vedlikeholdes, utstyr må skiftes osv på linje med andre båter. Ja, det holder seg bra i pris, kvaliteten på utstyret ombord er i utgangspunktet bra, men en Rasmus fra 70 tallet tross alt en gammel båt som ikke var særlig inovativ fra starten av. Jeg har nok betydelig mer sans for Rush 105 , men jeg har ikke hørt før at den har spesielt svak kjølkonstruksjon. Men, ønsker en derimot og solid langkjølet båt i mer motorseilermodus av litt eldre dato, er sikkert Rasmus er bra valg. Najad 34 som var nevnt har vel litt bedre seilegenskaper og er betydelig romsligere, men fremdeles en nokså sedat seiler. Redigert 29.Desember.2010 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 Jeg er enig med deg der. Det er mye smak, behag, magefølelse og hva man verdsetter av kvaliteter og kan leve med av minuser som styrer valg av båt og der er vi jo alle forskjellige. Det blir litt epler og bananer det her. Det er først i senere tid (med German Frers) at f.eks HR har begynt å lage båter som seiler bra og kan kalles ordentlige seilbåter, men så så koster de jo bortimot det dobbelte og da. Det finnes en grunn til det, den gang som i dag. Du både betaler for og får i pose og sekk (på dagens HR båter) og da blir det fortsatt som epler og bananer, men det er en annen diskusjon.... Sitér dette innlegget Link to post
John N Svart 13.Februar.2011 Del på Facebook Svart 13.Februar.2011 Har du funnet båt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.