Terje338 Startet 25.Desember.2010 Del på Facebook Startet 25.Desember.2010 Hei, I forbindelse med litt ombygging av min Buster xxl vurderer eg om det er nødvendig med ein batteri kasse for dei "nye" AMG startbatteria? Ettersom desse er lukket og ikkje har noko normal syrelekkasje slik som gamle syrebatterier hadde, lurer eg på om det er noko rissiko og ikkje bruke den batteri kassa som normalt blir brukt. Er det mulig at eit AMG eksploderer eller lekker ut syre? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 25.Desember.2010 Del på Facebook Svart 25.Desember.2010 Absorbed Mass Glat? Batteribokser er gode å ha, ikke bare for å hindre spredning av batterisyre. Jeg var med under takstmanns vurdering av en båt hvor det stod et Optima Red Top batteri montert med stropp. Han noterte negativ anmerkning på dette, under henvisning til at du aldri vet når noen kaster en strømførende gjenstand inn sammen med batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 25.Desember.2010 Del på Facebook Svart 25.Desember.2010 Ettersom AGM batteri ikke lekker syre i flytende form ser ikke jeg den helt store hensikten med kasse. Det samme gjelder vel gel batteri også. Gass derimot kan vel både AGM og gel lekke ut gjennom sikkerhetsventil, hvis de blir utsatt for overlading. Men gassen stiger vel og da er det ingen hensikt med tett bunn. Isolert + pol er vel nok til og beskytte mot strømførende gjenstander skulle jeg tro, men det er kanskje regler for slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.