Jump to content

Noen med ipad erfaring.


Falcon_Chris

Recommended Posts

Hei.

 

-Hvis det er noen her som har kjøp eller eid en ipad i sommer å bruk denne i båten?

 

-Ønsker jeg tips om hvilket program/apps man har brukt. Når det gjelder gps får båt å utstyr som er nyttig vantette deksler osv.

 

-Å finnes det en man overbord applikasjon.

 

 

Håper på svar i fra noen som vil dele sine erfaringer.. :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har både iPad og iPhone. Men padda er så ny at den rakk ikke båtsesongen i år. iPhonen ble flittig brukt i hele sommer med Navionics app installert. Jeg synes den fungerer prikkfritt og helt upåklagelig på iPhone 4, men på iPhone 3GS blir GPS mottakeren i telefonen for treg og ustabil. Det er stor forskjell på iPhone 3Gs og iPhone 4 når det kommer til mottak av GPS signaler.

 

Padda har vel det som må være en perfekt størrelse på skjermen, og den samme Navionics appen er tilgjengelig på den så det er jo alt i alt en billig kartplotter dersom gps fungerer bra. Har kun testet hjemme i stua, og har ingen problemer der.

Link to post
Share on other sites

http://www.radtech.us/Products/OtterboxArmoriPhone.aspx

 

Håper noe sånnt som dette kommer til Ipad..

Hvis de i tillegg kan lage feste til en arm som kartplottere har til cockpitfeste..

Da er det en sjans for at ipad stikker av med enda flere båtfolk.

 

http://gizmodo.com/5559670/magellans-indestructible-waterproof-iphoneipod-toughcase-for-outdoorsmen-and-clumsy-people

 

Den her er nesten enda bedre, med ekstra batterikapasitet, innebygd gps som skal være sterkere og ipx-7 vantett. Kanskje noe for en Ipad hvis de kommer så langt?

De syv P'er:

 

PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance

Nå med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Har funnet en holder de selger i norge som man fester med sugekopp. Men veit ikke hvordan det går hvis du kjører i krapp sjø med den om den virkelig er så bra som forhandler lover.

har i allefall bestilt å skal prøve denne ut.

http://www.extrautstyr.no/ds_product_info.php/products_id/96

 

Har ikke funnet noe hos båtfolkets varehus. :sailing: (Martim båtutstyr)

 

Gps er i allefall bedre i 3g utgaven en i bare vanlig wi-fi

 

Har også sett noen tester av ipaden på youtube som ikke lover så bra når man tenker på vann.

spol til 2:22

 

Skal sekke ut Navionics appen å se hvordan det tar seg ut.. Men tror nok at vi vil se flere å flere med en ipad i båten til sommern. siden den nå er kommet til norge.

Link to post
Share on other sites

Du verden hvor lett alt er blitt. Her sitter jeg i bilen nedover Gudbrandsdalen og leser BP via Ipadden vår. ICE bredbånd i bakvinduet. GPS både på IPhone og på IPad. Mætprogram som varsler om fotobokser ol.

 

Det neste blir vel en app som kan lastes ned som varsler meg når jeg går over 5-knop der det er hastighetsbegrensning. Mange hadde trolig fått seg en vekker der vil jeg tro.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

seilte fra oslo til bergen i november. fikk vinden rett i mot fra risør og sørover - det var helt suverent å sitte varmt og godt i luka med ipaden mens vi motret sørover. ipaden er suverent enkel å zoome inn og ut med, noe som faktisk gjør at den er et bedre alternativ en ramarine plotteren som jeg har stående på pidestallen.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Hei,

iPad 3G er den eneste som inneholder GPS mottaker, WIFI modellen gir en ca posisjon ved hjelp av WLAN det holder ikke til navigering.

GPSen er like rask og nøyaktig som på min Garmin GPS men skjermen er ikke like lyssterk i solskinn.

 

Apples pris i Norge er 6.490 for iPad 2 med 3G og 64 GB, 799 euro gir ingen prisfordel (med mindre du kjøper på utførsel Tax free) og man mister norsk garanti og reklamasjonsrett.

 

Tilbehør kan kjøpes rimelig (med litt varierende kvalitet) fra www.dealextreme.com i Hong Kong typisk 80% under norsk pris, fri frakt er inkludert.

Har bestilt en vanntett "lomme" til iPad derfra men ikke mottatt den enda.

Registrering skjer via iTunes enten iPad er kjøpt i Norge eller utlandet.

Redigert av Molan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...