Jump to content

Hallberg Rassy 94 Kutter, erfaringer

:båt1

Recommended Posts

heisann!

har funnet ut at jeg nå om et par år har 2 valg, enten bruke veldig mye penger på en veldig stor og ny båt og kjøpe liten leilighet/hybel eller bruke mindre på en litt mindre og eldre båt feks Hallberg Rassy 94 og sende til Hallberg Rassy for full renovering og motor bytte slik at båten blir i perfekt stand og kjøpe større leilighet. jeg tror jeg går for det siste altenativet! i denne annledning lurer jeg på om noen av dere har noen erfaringer med denne nydelige skuta. Hva slaks motor passer best for båten? sjø og seileegenskaper? hva syns dere om innredningen (syns det er perfekt for meg som bare er 1 eller 2)? løsninger ellers?

på forhånd takk :flag_bp:

legger ved et bildet av skatten

hr94kuttersailing2.jpg

Redigert av :båt1 (see edit history)

feks Hallberg Rassy 94 og sende til Hallberg Rassy for full renovering og motor bytte slik at båten blir i perfekt stand...

Hei,

Du har ikke spurt om kommentar til dette, men jeg undrer på om du har undersøkt hva noe slikt vil koste? Jeg tviler sterkt på at du får penger til overs i forhold til å kjøpe en nyere ferdig båt.

Uansett, kult stuk på den der! :thumbsup:

Redigert av dvil (see edit history)

Trodde du skulle ha Grand Banks eller Nordhavn jeg?Vil Du seile isteden :confused:

ja har kikket en del på Nordhavn og GB også som alternativer

hvis jeg kjøper en Nordhavn blir det for å bo i båten er jeg ikke sikker på om jeg har mulighet til båtplass til et så stort nydelig skip, har også vurdert GB og synns det er nydelige båter men må ha noen alternativer.

Seile er jeg ikke spessielt flink til, men HR 94 er jo en Motorseiler så jeg tenker jeg kan bruke den som jeg bruker min nåværende snekke til, altså som motorbåt med mulighet til at jeg kan heise seilet når mulighete/lysten byr seg. Hvis jeg kjøper en HR eller en GB bor jeg da på land og kjøper en ny leilighet i tilegg til brukt båt :santa:

Hei,Du har ikke spurt om kommentar til dette, men jeg undrer på om du har undersøkt hva noe slikt vil koste? Jeg tviler sterkt på at du får penger til overs i forhold til å kjøpe en nyere ferdig båt.Uansett, kult stuk på den der! :thumbsup:

har ikke undersøkt dette enda, det er jo en syund til jeg kjøper ny båt men har tenkt til å ringe HR til uka

renovering som ofte trengs på en sånn båt er: motorbytte ca 150 000 kr avhengi av motor, overhaling av det elektriske

ca 30 000 kr tenker jeg (er jo ikke så mye el på en sånn båt), omnating eventuellt nytt teakdekk ca 60 000 til 150 000 kr avhengi av hva som må gjøres, omtrekning av puter ca 20-30 000 kr, dørk vet ikke kostnad men rundt 35 000 kr må vel regnes, rigg burde være oppgradert når jeg kjøper båten. hvis jeg vil ha noen nye andre ting kommer dette også inn i regnestykket

til sammen vil dette da komme på ca 360 000 kr og med da en båt som koster 500 000 kr blir totalsummen 920 000 mens en ny HR 310 koset omlag 1 200 000 uten norske avgifter, pluss at jeg egntlig ikke ønsker en rein seilbåt men en motorseiler som HR 94 er :flag_bp:

vær venlig å gji tilbake melling hvis det er noe og sette fingen i. :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...