Jump to content

Til dere som har/har hatt Bayliner 2858 med Steyr 256.


POL

Recommended Posts

Står på nippet til å kjøpe en Steyr 256 på 225 Hk til båten min - en Bayliner 2858.

I denne forbindelse ville jeg sette stor pris på erfaringer fra medlemmer som selv har eller som har hatt denne typen båt med denne motoren, vet at det er noen av dere der ute.

Er ute etter både positive og negative erfaringer fra dere som selv har opplevd denne motoren/båten "på kroppen".

 

Fortsatt god jul!

 

mvh

POL

Redigert av POL (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svogeren min hadde denne båten tidligere, men med 220 hk Mercruiser. Han syntes det var ok, men jeg syntes dette var kraftig undermotorisert. Men det er nå min mening og jeg liker nok litt mere 'futt'. Jeg har en på 36 fot som går 40 knop og mange vil nok mene det blir overkill ;-

Men med 220 hk gikk den 23-24 knop og marsjet greit på 17-18...

Redigert av alfb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men med 220 hk gikk den 23-24 knop og marsjet greit på 17-18...

 

Denne båten går finest i sjøen rundt 22kn og oppover....Kan ikke ta mye last, bare kjøre med halvfulle tanker osv og hard belastning på motoren, bedre med større motor så en kan marsje på behagelig turtall :lipseal:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei quasipadro!

 

Har kjøpt motoren fra Univa.(Brukt motor).

Svært greie og hjelpsomme folk.

Får den levert i morgen.

Den blir satt inn i båten i løpet av vinteren.

Så får vi håpe at alt fungerer.

Ta gjerne kontakt senere, når jeg vet litt mer dersom du lurer på noe.

mvh

POL

Link to post
Share on other sites

Ser nå at du har en eldre modell. En kompis av meg hadde en sånn 86 modell med D4 225 hk og klarte vel ca 29 kn, men han hadde bygd ny stor badeplattform med forlenging av skroget på begge sider støpt sammen med plattformen ca 30 x 30cm og montert flapsen bak der igjen....båten gikk veldig fint i plan nesten uten planingsterskel

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...